مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

۳۷۶ روز جنگ در غزه، ۴۲ هزار و ۴۰۹ شهید

تبلیغات بنری

به گزارش یستا; وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که تعداد قربانیان عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از 7 اکتبر 2023 تاکنون به 42409 شهید و 99153 مجروح رسیده است.

به گزارش شبکه الجزیره، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته 6 قتل علیه خانواده های فلسطینی در نوار غزه انجام داد که در نتیجه این حملات 65 نفر شهید و 140 نفر مجروح شدند. .

وزارت بهداشت فلسطین در غزه نیز تایید کرد که برخی از قربانیان هنوز زیر آوار هستند و وزارت اورژانس و دفاع مدنی نتوانستند اجساد آنها را پیدا کنند.

رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر 2023 با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از 140 هزار فلسطینی شهید و مجروح شده اند.

در این جنگ علاوه بر ویرانی و قحطی گسترده که جان صدها کودک فلسطینی را گرفت و یکی از بدترین فجایع بشردوستانه جهان محسوب می شود، بیش از 10000 فلسطینی نیز جان باختند.

از 7 اکتبر 2023، تل آویو تجهیزات نظامی مختلف به ارزش میلیاردها دلار از ایالات متحده دریافت کرده است. بر اساس اطلاعیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، این تجهیزات شامل ناوگان جدید جنگنده های اف-35، تانک، موتورهای زرهی، خودروهای جنگی و هزاران تن تجهیزات نظامی دیگر است.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی مانند انگلیس، دو قطعنامه شورای امنیت مبنی بر توقف فوری حملات خود به نوار غزه و نیز دستورالعمل دیوان بین المللی دادگستری در خصوص لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از آن را نادیده گرفت. نسل کشی و تلاش برای بهبود شرایط بشردوستانه در غزه، تا زمانی که حملات ادامه یابد.

با گذشت 376 روز از آغاز تجاوزات نافرجام رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت همچنان با تغییر شیوه‌های مبارزه، کمین‌های پیچیده و جنگ‌های چریکی، علاوه بر وارد کردن دشمن به خط مقدم، ضربات سنگینی به اشغالگران وارد می‌کنند. جنگ فرسایشی ارتش و رژیم اشغالگر را سردرگم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

تبلیغات بنری