مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

گزارش عراقچی از سفرش به عمان (۲۳ مهر ۱۴۰۳)

تبلیغات بنری

به گزارش یستا آقای عباس عراقچی دوشنبه شب 2 مهر 1403 در صفحه اینستاگرام خود در گزارشی از جلسات مسقط نوشت: دیشب در پایان دور سوم سفر به کشورهای منطقه از بغداد عازم مسقط شدم. و گفتگوهای مفید و مفصلی با آقای ارچباد سلطان بن محمد النعمانی انجام داد. با من وزیر امور عمرانی سلطان عمان و سید بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه این کشور بودند.

وی افزود: در این دیدارها ضمن ابراز خرسندی از استحکام و ثبات روابط دوستانه بلندمدت سلطنت عمان و کشورمان، بر تقویت و توسعه روابط دوجانبه بیش از پیش تاکید کردیم.

عراقچی گفت: همچنین با بررسی آخرین تحولات منطقه به ویژه شرایط خطرناک ناشی از جنایات و حملات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، ضرورت اقدام فوری بین المللی برای توقف نسل کشی و تجاوزات نظامی صهیونیست ها مطرح شد. تاکید کرد. تایید کنید.

وی افزود: در این سفر همچنین پذیرای آقای محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی و رئیس تیم مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن بودم و آخرین وضعیت این کشور را بررسی کردیم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: در نظر داریم رایزنی ها را در پایتخت های دیگر کشورهای منطقه ادامه دهیم. این سفرها و تحرکات دیپلماتیک مستمر و فشرده تا حصول نتایج مثبت به نفع صلح، ثبات و آرامش در سراسر منطقه ادامه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه طی روزهای گذشته در سفر به کشورهای لبنان، سوریه، عربستان سعودی، قطر، عراق و عمان ضمن انجام رایزنی های دیپلماتیک در خصوص راه های صلح و جنگ، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد. موضوع موضوع توقف جنایات رژیم صهیونیستی با پیامی روشن به منطقه و جهان

منبع: یستا

تبلیغات بنری