مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به تحریم‌های جدید اروپا علیه ایران

تبلیغات بنری

به گزارش یستا اسماعیل بقایی دوشنبه شب 23 مهر 1403 ضمن تکذیب ادعای فروش موشک های بالستیک ایران به روسیه گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال درگیری در اوکراین روشن و اصولی است و همه کشورها خواستار این موضوع شده اند. به خاطر تمامیت ارضی و حاکمیت ملی یکدیگر برای یک راه حل دیپلماتیک برای حل اختلافات بین روسیه و اوکراین. اما متأسفانه برخی کشورهای اروپایی و انگلیس بدون ارائه اسناد مدعی مداخله نظامی ایران در این درگیری شدند که کاملا غیرقابل قبول است.

وی اتهامات اتحادیه اروپا و انگلیس علیه ایران را فریبکارانه و تلاش برای انحراف افکار عمومی از مهمترین موضوع امروز یعنی نسل کشی ملت فلسطین و جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در غرب آسیا دانست. منطقه

سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه با اشاره به نقش برخی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و آلمان در تهیه سلاح های مرگبار رژیم صهیونیستی در جنایات نسل کشی و تجاوزکارانه به غزه و لبنان، به عنوان سخنگوی رسمی این وزارتخانه اشاره کرد. وزارت امور خارجه این کشورها را به عنوان شریک در جنایات ارتکابی علیه آنها معرفی کرد. وی به مردم فلسطین و لبنان یادآور شد که بر اساس تعهدات قانونی کشورها بر اساس کنوانسیون نسل کشی، اقدامات کشورهایی که به رژیم اسراییل تسلیحاتی می رسانند، ناقض قوانین بین المللی است و مسئولیت بین المللی آنها را به دنبال دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر حق مسلم ایران در همکاری‌های دفاعی و نظامی با سایر کشورها از جمله روسیه به منظور تامین و ارتقای نیازهای دفاعی خود در راستای حفظ منافع و امنیت ملی و دفاع از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی، خاطرنشان کرد: همکاری‌های دفاعی خواهد بود. ادامه ارتش ایران در کنار سایر کشورها مخالف هیچ شخص ثالثی نیست و هیچ شخص ثالثی حق دخالت در تصمیم قانونی و مشروع جمهوری اسلامی ایران با همکاری سایر کشورها را ندارد.

البیکائی اقدامات اتحادیه اروپا را متناقض و مغایر با ادعای کشورهای اروپایی در خصوص حقوق بشر و تعامل دانست و تاکید کرد: تحریم خطوط هوایی مسافربری نقض آشکار موازین و مقررات حقوق بین الملل به ویژه اصول انسانی است. و حقوق بشردوستانه آزادی ها، محکومیت.

سخنگوی وزارت امور خارجه بر حق ایران در اتخاذ تدابیر و واکنش مناسب در قبال تحریم‌های غیرقانونی و غیرموجه اتحادیه اروپا تاکید کرد و به اتحادیه اروپا توصیه کرد که کشورهای عضو خود را ملزم به رعایت موازین حقوق بین‌الملل و ارزش‌های اخلاقی و انسانی کند. هنجارهای فروش سلاح به رژیم متجاوز اسرائیل و در نتیجه جلوگیری از ادامه نسل کشی در غزه و لبنان و تشدید ناامنی و تنش در منطقه غرب آسیا.

منبع: یستا

تبلیغات بنری