مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

اندیشکده ها می توانند پلی موثر میان دولت و مجلس باشند

تبلیغات بنری

به گزارش یستا; محمد جواد ظریف وی در جلسه ای که با حضور معاون راهبردی رئیس جمهور و مرکز پژوهش های شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهداف مشترک معاونت راهبردی رئیس جمهور و مرکز پژوهش های شورای اسلامی، موضوع ائتلاف اتاق های فکر را یکی از اهداف مهم این معاونت عنوان کرد. وی گفت: این ائتلاف می تواند شاهد همکاری موثر مرکز مطالعات راهبردی و مرکز تحقیقات شورای راهبردی برای ارائه دیدگاه های مشترک به شورا و دولت باشد. .

وی افزود: در سیاست هایی که مطالعه می کنیم، لزوماً یک راه حل بررسی نمی شود، بلکه راهکارهای مختلف را بررسی می کنیم و نقاط ضعف و قوت را می گوییم تا سیاست گذار برای خود انتخاب کند. در واقع این تنوع راه‌حل‌ها می‌تواند در بسته پیشنهادی دولت و مجلس توافق بیشتری ایجاد کند که در راستای سیاست وحدت ملی دولت چهاردهم بوده و با سیاست‌های مشکل‌محور به بهترین نحو محقق می‌شود.

تاکید رئیس جمهور بر برنامه ریزی ویژه استانداری ها

معاون راهبردی رئیس جمهور به موضوع اتاق های فکر منطقه ای نیز اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور از ما خواست برنامه ویژه ای برای استان ها داشته باشیم تا بتوانند به صورت مستقل کار را پیش ببرند چرا که ما نیاز داریم استان ها را فعال نگه داریم و نیروهای منطقه ای این کار را انجام نمی دهند. احساس فراموشی

وی تصریح کرد: لزومی ندارد اندیشکده ها و نهادهای فکری در تهران فعال باشند و در این زمینه نظر مشترکی بین نماینده راهبردی و مرکز پژوهش ها در مجلس وجود دارد در حالی که این نوع هماهنگی ها به ما کمک می کند تا از همدیگر بهره مند شویم. تجربیات

نیزداری: امروز در حوزه حکمرانی نیازمند حکمروایی دانش بنیان هستیم

تو مراقب من باش رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی در این جلسه به تعامل و هم افزایی مراکز پژوهشی در چارچوب سیاست های مرکز پژوهش های مجلس اشاره کرد و افزود: اتحادیه پژوهش ها که شامل پژوهشگاه های وابسته به قوای سه گانه و نهادهای دولتی می شود، در این راستا با همکاری و هم افزایی حوزه های علمیه، پژوهشگاه ها و پژوهشگاه ها در این زمینه همکاری می کنند. نمونه ای از این هم افزایی است و می تواند بیانیه های سیاسی مشترکی را در مورد مسائل مشترک کشور صادر کند و به تبادل نظر بین سران قوا و افزایش اعتماد مردم کمک کند.

وی همچنین به رویداد ملی اندیشکده ها توجه کرد و با بیان اینکه باید ضمن حفظ استقلال اتاق های فکر، از توانمندی های آنها برای شناسایی و حل مسائل عمومی استفاده کرد، گفت: تلاش کرده ایم دوشادوش اتاق های فکر و به عنوان پشتوانه کار کنیم . چتر در این راستا جلسات منظمی با شرکت کنندگان برگزار کردیم و دغدغه های آنها را بررسی کردیم.

رئیس مرکز پژوهش های شورا به طرح مراکز پژوهشی حاکمیت استانی نیز اشاره کرد و افزود: برای این منظور شبکه اجتماعی گسترده ای را با مشارکت دانشگاه های سراسر کشور ایجاد کرده ایم که تاکنون 22 استان را تحت پوشش قرار داده است.

وی در پایان با بیان اینکه همایش 9 مهر ماه «برنامه هفتم پیشرفت» است، با بیان اینکه «منشور ملی» با همکاری مرکز پژوهش‌های شورا و سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود، رزروی داشت. اختلاف نظر دولت و مجلس در مورد پیشبرد برنامه هفتم بین دولت و مجلس می تواند برنامه هفتم را با چالش مواجه کند نمایندگان و ایجاد توافق بیشتر و در صورت نیاز برنامه هفتم اصلاح می شود.

منبع: یستا

تبلیغات بنری