مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

پزشکیان: تعاملات سیاسی و اقتصادی ایران و ترکمنستان توسعه یابد

تبلیغات بنری

به گزارش یستاجلالتمآب مسعود پیشیکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز جمعه در ادامه برنامه های سفر خود به ترکمنستان در دیدار با قربانقلی بردی محمداف رهبر ملی و رئیس اداره مردم ترکمنستان با اشاره به اشتراکات فرهنگی دو کشور دو کشور و لزوم توسعه تعاملات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بین دو کشور

مدیکیان با یادآوری دیدار خود با رهبر معظم انقلاب اسلامی قبل از این سفر و ابلاغ سلام ایشان به رهبر ملی ترکمنستان، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی ایران فرهنگی عمیق، دوستدار فرهنگ و فرهنگ هستند. دانش کامل مختومقلی فراغی شاعر معروف ترکمن معتقد است که کشورهای ایران و ترکمنستان علاوه بر همسایه بودن، خویشاوندان یکدیگر نیز هستند.

رئیس جمهور برگزاری جشن سیصدمین سالگرد مختومقلی فراغی را اقدامی در راستای ایجاد وحدت در سطح بین المللی دانست و گفت: پیام امروز این سمپوزیوم و اشعار این شاعر بزرگ در مورد وحدت، انسجام و برادری نشان از روح بلند ایشان دارد. “

در این دیدار، قربانجلی بردی محمداف، رهبر ملی و رئیس اداره مردمی ترکمنستان، ضمن قدردانی از حضور دکتر مزیکیان در مراسم سیصدمین سالگرد مختومگلی فراغی، گفت: فرصت را مغتنم شمرده و از جناب عالی می خواهم سلام گرم خود را بفرستید. با آرزوی موفقیت برای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران.

بردی محمداف با اشاره به اشتراکات دو کشور افزود: به کشور برادر خود خوش آمدید و امیدوارم زمینه های فرهنگی بین ما و شما گسترش یابد. همچنین از شرکت شما در کنفرانس امروز و سخنرانی مهم شما تشکر می کنم.
رئیس اداره مردمی ترکمنستان با اشاره به سفر اخیر خود به ایران گفت: تلاش می کنیم روابط با همسایگان خود را تعمیق کنیم و کمیته همکاری مشترک در این مدت عملکرد خوبی داشته است. امیدوارم در بحث اقتصادی نیز شاهد توسعه همکاری ها باشیم.

لازم به ذکر است در این سفر دکتر بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

رئیس جمهور را آقایان عباس عراقچی وزیر امور خارجه، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمدرضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی و گردشگری همراهی می کنند. و صنایع دستی این سفر

منبع: یستا

تبلیغات بنری