مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

مسمومیت با موادمخدر جان سه کودک خردسال را گرفت

تبلیغات بنری



مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنبدکاووس از فوت سه کودک زیر پنج سال ساکن این شهرستان مرزی بر اثر مسمومیت دارویی (تریاک) و برخی داروها و مشتقات آن مانند متادون و ترامادول از ابتدای امسال خبر داد. سال امسال از خانواده ها خواستم بیشتر به فرزندانشان توجه کنند

به گزارش یستا فرهاد بدیعی روز چهارشنبه در کمیته بررسی علل مرگ و میر کودکان در این شهرستان افزود: در سال های گذشته نیز مرگ و میر ناشی از مسمومیت دارویی و عوارض ناشی از آن اتفاق افتاده است.

وی افزود: این سه کودک به دلیل سوء مصرف مشتقات دارویی از جمله متادون و ترامادول بودند که در اختیار والدینشان بود.

بدیع، اسهال یا بی قراری کودک، اختلال در تکلم، راه رفتن ناپایدار، خواب آلودگی، کندی حرکات بدن و کما (پایین بودن سطح هوشیاری) را از عوامل اصلی مصرف مواد مخدر یا مشتقات آن در این گروه سنی دانست و ادامه داد: قرار دادن متادون در بطری های آب نوشابه های داخل یخچال و مصرف این مواد (به طور تصادفی به جای آب) توسط کودکان از دیگر عوامل مسمومیت و مرگ است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس از خانواده ها خواست از ریختن متادون در بطری های آب، نوشابه، آب میوه و سایر داروها کاملاً خودداری کنند.

بدیعی بر پرهیز خانواده از تصور نادرست از درمان کودکان بیمار با دارو تاکید کرد و گفت: خانواده تحت هیچ شرایطی دارو یا مشتقات آن را در اختیار کودکان قرار ندهند.

شهرستان گنبدکاووس با بیش از 400 هزار نفر در شرق استان گلستان واقع شده است.

منبع: یستا

تبلیغات بنری