مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

هشدار شدید روسیه درباره استفاده اوکراین از موشک‌های دوربرد

تبلیغات بنری

به گزارش یستا لاوروف با اشاره به نشست آتی اهداکنندگان تسلیحات خارجی به اوکراین که ولودیمیر زلنسکی آن را یک نشست تاریخی توصیف کرد و در آن می‌توان مجوز استفاده از موشک‌های دوربرد غربی برای حمله به عمق خاک روسیه را صادر کرد، گفت: این نشست انجام می‌شود. مهم نیست زیرا پاسخ آن از قبل آماده است.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه هشدار داد: به محض اینکه کشورهای غربی تصمیم بگیرند به اوکراین اجازه استفاده از موشک های دوربرد خود را برای حمله به عمق خاک روسیه بدهند، طرح اضطراری که قبلاً توسط رئیس جمهور روسیه ارائه شده بود، اجرایی خواهد شد.

به گزارش راشا تودی، پوتین پیش از این هشدار داده بود که هرگونه حمله اوکراین به عمق خاک روسیه با استفاده از موشک های دوربرد اهدایی کشورهای عضو ناتو، مسکو آن را حمله مستقیم ناتو به روسیه خواهد دانست که تسلیحات مشابه (موشک های دوربرد) به دشمنان ارائه می دهد. اعضای ناتو در پاسخ

از سوی دیگر مسکو در حال مدرن سازی دکترین هسته ای خود است به طوری که بر اساس دکترین جدید هسته ای روسیه، هرگونه حمله از سوی یک کشور غیرهسته ای با حمایت یک کشور هسته ای، شرایطی را ایجاد می کند که می تواند منجر به حمله اتمی تلافی جویانه توسط یک کشور دیگر شود. روسیه.

ماه‌هاست که کی‌یف از ایالات متحده و متحدانش خواسته است تا به اوکراین اجازه دهند تا از سلاح‌های دوربرد خود برای حمله به عمق خاک روسیه استفاده کند و علت عقب‌نشینی‌های اخیر خود از میدان نبرد را بی‌میلی حامیان غربی خود در دادن این فرصت به او دانسته است. چنین اجازه ای
مقامات اوکراینی مدت‌هاست که تلاش می‌کنند تا دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را متقاعد کنند که محدودیت‌های استفاده از تسلیحات آمریکایی را لغو کند، اما دولت آمریکا نگران است که چنین تصمیمی روسیه را برای انجام حملات تهاجمی‌تر علیه اوکراین تحریک کند.

بریتانیا و فرانسه همچنین موشک های “Storm Shadow” را به اوکراین دادند که برد آنها بیش از 155 مایل است و مجهز به کلاهک 450 کیلوگرمی است که می تواند علیه اهداف ثابت استفاده شود.

از سوی دیگر، مجله نیوزویک گزارش داد که اوکراین ممکن است به زودی موشک های کروز هوا پرتاب طوفان سایه را از ایتالیا، متحد خود در ناتو، به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی جدید دریافت کند.

به گزارش نیوزویک، اوکراین تاکنون از این سلاح ها برای هدف قرار دادن دارایی های کلیدی روسیه، از جمله کشتی جنگی و زیردریایی Rostov-on-Don مستقر در شهر ساحلی کریمه در سپتامبر 2023 (سپتامبر 1402) استفاده کرده است.

منبع: یستا

تبلیغات بنری