مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

رئیس پیشین سازمان سیا: در صورت حمله اسرائیل، ایران پاسخ خواهد داد

تبلیغات بنری

به گزارش یستا; لئون پانتا، رئیس سابق سیا و وزیر دفاع اسبق آمریکا در مصاحبه ای تلویزیونی از وضعیت و تنش های موجود در منطقه غرب آسیا پس از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در هفته گذشته صحبت کرد.

وی در گفتگو با ام اس ان بی سی هشدار داد که “جنگ در خاورمیانه اکنون به نقطه حساسی رسیده است و اقدامات آینده تعیین خواهد کرد که آیا یک جنگ گسترده قریب الوقوع وجود خواهد داشت.”

پانتا گفت: «در حال حاضر گفتگوهای دشواری از همه طرف‌ها وجود دارد، اما نتیجه نهایی زمانی خواهد بود که ببینیم از نظر نظامی چه اتفاقی می‌افتد و آیا اسرائیل می‌تواند پاسخ خود را محدود کند یا نه، یا اینکه تمام تلاش خود را انجام خواهد داد». پاسخ) استفاده می شود.

وی هشدار داد: اگر اسرائیل تمام تلاش خود را برای حمله به ایران به کار گیرد، تهران پاسخ خواهد داد.

همانطور که لئون پانتا، که در دولت های بیل کلینتون و باراک اوباما خدمت می کرد، در مورد رابطه و نگرش جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نسبت به تل آویو گفت: پیش بینی اقدامات سیاسی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، دشوار است.

رئیس سابق سیا با تاکید بر اینکه اسرائیل در 70 سال گذشته هرگز نتوانسته به اهدافی که از لحاظ نظامی دنبال می‌کرده دست یابد، خاطرنشان کرد: این مدلی است که می‌تواند بر اقدامات آتی ارتش اسرائیل تأثیر بگذارد. دولت

بنیامین نتانیاهو پس از حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی در روز سه‌شنبه، تهدید کرد که «اسرائیل به این اقدام ایران پاسخ خواهد داد و ایران بهای موشک‌هایی را که پرتاب کرده است، خواهد پرداخت».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز جمعه با تأیید دفاع از خود جمهوری اسلامی ایران، هشدار دادند: اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ایران انجام دهد، مجدداً به آن پاسخ خواهیم داد. اگر مجبور بودیم دوباره این کار را انجام دهیم، در آینده این کار را خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

تبلیغات بنری