مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

حمله زمینی ارتش رژیم اسرائیل به لبنان اتفاق افتاد؟

تبلیغات بنری

به گزارش یستا به گفته این مقام ارشد آمریکایی، نشانه هایی وجود دارد که اسرائیل ممکن است نیروهای بیشتری به منطقه بفرستد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین در کنفرانس مطبوعاتی روزانه گفت که اسرائیل به واشنگتن اطلاع داده است که در حال انجام “عملیات زمینی محدود” در مرز لبنان است.

حمله اسرائیل به شهر هرمل

ایسنا نوشت، خبرنگار الجزیره از حمله رژیم صهیونیستی به حومه شهر هرمل در بقاع در شرق لبنان خبر داد.

رویترز اعلام کرد: در زمانی که حملات اسرائیل برای تدارک تهاجم زمینی آغاز شد، ارتش لبنان مواضع خود را در چندین منطقه در جنوب این کشور ترک کرد.

یک منبع آگاه روز دوشنبه به یک روزنامه آمریکایی گفت: رژیم صهیونیستی به واشنگتن اطلاع داده است که قصد دارد یک عملیات زمینی قریب الوقوع در لبنان انجام دهد، عملیاتی که محدودتر از جنگ سال 2006 بین لبنان و رژیم اشغالگر است.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود به واشنگتن پست گفت که عملیات برنامه ریزی شده توسط رژیم صهیونیستی محدودتر از آخرین جنگ این رژیم علیه حزب الله در سال 2006 خواهد بود و بر “پاکسازی زیرساخت های حزب الله” در امتداد مرزهای اسرائیل متمرکز خواهد بود. سرزمین های اشغالی

واشنگتن پست نیز به نقل از اظهارات یک منبع صهیونیستی اعلام کرد که نیروهای صهیونیست امروز (دوشنبه) حملات محدودی را به خاک لبنان انجام دادند.

رژیم صهیونیستی هفته گذشته حملات هوایی شدیدی را به خاک لبنان انجام داد که منجر به شهادت دست کم 900 نفر از جمله سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان شد. این حملات همچنین 2700 نفر را مجروح کردند.

از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نیز به نقل از منابع آگاه مدعی شد که تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان ممکن است زودتر از حد انتظار انجام شود.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز درباره وضعیت جنگ با رژیم صهیونیستی گفت: می‌دانیم که نبرد طولانی خواهد بود و آماده مقابله با هر احتمالی هستیم و از این پیروز بیرون می‌آییم. نبرد تلفات زیاد است، اما مطمئن هستیم که دشمن به هدف خود نمی رسد و ما از این نبرد پیروز بیرون می آییم.

این مقام ارشد حزب الله همچنین گفت: اسرائیل نمی تواند به توان نظامی ما آسیب برساند و اگر اسرائیلی ها تصمیم به ورود زمینی بگیرند با هر احتمالی مواجه خواهیم شد و نیروهای مقاومت آماده درگیری زمینی هستند.

شبکه المنار اعلام کرد: هیچ تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به داخل مرزهای لبنان صورت نگرفته است.

خبرنگار المنار تایید کرد که تاکنون هیچ تهاجمی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به مرزها صورت نگرفته است.

تبلیغات بنری