مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

وزارت دفاع آمریکا: آرایش نیروهای نظامی ما در غرب آسیا تغییر نکرده است

تبلیغات بنری

برای گزارش دادن یستا سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی به وقت محلی گفت: «هیچ تغییری در وضعیت نیروها در شرق مدیترانه یا در منطقه مسئولیت فرماندهی مرکزی وجود ندارد».

این مقام وزارت دفاع آمریکا ادامه داد: هرگونه حمله ای که منجر به تشدید تنش در خاورمیانه شود، سودی نخواهد داشت.

سینگ در پاسخ به سوالی درباره تماس تلفنی روز چهارشنبه لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با همتای اسرائیلی وی گفت: وزیر دفاع آمریکا تقریباً در هر تماسی بر لزوم کاهش تنش های منطقه ای تاکید می کند. ما هرگز نمی خواهیم شاهد یک درگیری منطقه ای گسترده تر باشیم.»

سایت آمریکایی اکسیوس به نقل از مقامات اسرائیلی از به تعویق افتادن سفر وزیر دفاع آمریکا به تل آویو خبر داد.

آکسیوس نوشت: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا سفر خود به اسرائیل را که قرار بود اوایل هفته آینده انجام شود، به دلیل تشدید تنش ها در مرز اسرائیل و لبنان به تعویق انداخت.

به گزارش وب سایت اکسیوس، وزیر دفاع آمریکا قرار بود یکشنبه و دوشنبه هفته آینده برای بررسی تنش فزاینده با لبنان و دیدار و گفت وگو با مقامات تل آویو از سرزمین های اشغالی فلسطین بازدید کند.

پنتاگون امروز اعلام کرد که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با گالانت وزیر دفاع اسرائیل درباره تحولات امنیتی اخیر در منطقه غرب آسیا گفتگو کرده است.

در بیانیه پنتاگون آمده است: آستین حمایت قاطعانه ایالات متحده از اسرائیل در برابر تهدیدات ایران، حزب الله و شرکای منطقه ای تهران را تایید کرد.

پنتاگون افزود: وزیر دفاع آمریکا بار دیگر به وزیر دفاع اسرائیل اطلاع داد که اکنون اولویت باید دستیابی به توافق آتش بس در غزه باشد.

در این بیانیه همچنین آمده است: آستین به گالانت گفت که راه حل دیپلماتیک برای درگیری با حزب الله در اولویت است زیرا به غیرنظامیان هر دو طرف اجازه می دهد به خانه های خود بازگردند.

روز سه شنبه 6 شهریور 1403 هجری شمسی، حزب الله لبنان در اولین بیانیه خود اعلام کرد: حدود ساعت 15:30 بعدازظهر سه شنبه تعدادی دستگاه دریافت پیام پیجر که توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف دولتی استفاده می شد، منهدم شد. . حزب‌الله به‌طور مرموزی نابود شد.

حزب الله افزود: نهادهای ذیربط در حزب الله هم اکنون در حال انجام تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای کشف علل این انفجارهای همزمان هستند و خدمات پزشکی و بهداشتی نیز در تعدادی از بیمارستان های مناطق مختلف لبنان در حال مداوای مجروحان هستند.

حزب الله در دومین بیانیه خود در خصوص انفجارهای لبنان اعلام کرد: پس از بررسی تمامی حقایق، داده ها و اطلاعات موجود در مورد حمله جنایتکارانه ظهر امروز، دشمن اسرائیل را مسئول کامل این تجاوز جنایتکارانه به غیرنظامیان می دانیم.

بر اساس گزارش ها، انفجارها در لبنان 14 شهید (از جمله دو کودک) و حدود 3000 زخمی بر جای گذاشت. وزیر بهداشت لبنان گفت: ممکن است مجبور شویم تعدادی از مجروحان را برای مداوا در خارج از کشور به بیمارستان های تخصصی منتقل کنیم. این اقدام رژیم اسرائیل منجر به مجروح شدن مجبتی امانی سفیر ایران در بیروت شد که به همراه 95 نفر دیگر از قربانیان انفجار پیجر در لبنان برای مداوا به تهران منتقل شدند.

در روز چهارشنبه 28 سپتامبر 1403، دستگاه های ICOM V 82 در مناطق مختلف لبنان منفجر شدند، موساد (سرویس جاسوسی اسرائیل) از مواد منفجره در این وسایل استفاده کرد، درست مانند روشی که پیجرها در سپتامبر منفجر شدند. 27. برخی منابع خبری نیز از انفجار تلفن همراه، لپ تاپ و رایانه خبر دادند.

منابع رسانه ای با انتشار تصاویری اعلام کردند که در پی انفجارهای جدید، آتش سوزی در منازل و خودروها در مناطق مختلف لبنان رخ داده است. سایت آمریکایی-اسرائیلی اکسیوس به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد: اسرائیل در موج دوم عملیات اطلاعاتی خود که از روز گذشته (سه شنبه) با بمباران پیجرها آغاز شد، هزاران تلفن بی سیم شخصی که توسط اعضای لبنانی استفاده می شد منفجر کرد. حزب الله.»

منبع: یستا

تبلیغات بنری