مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

غوغای ارکستر سمفونیک تهران با ساز‌های قدیمی

تبلیغات بنری

برای گزارش دادن یستاشب گذشته (28 شهریور 1403) ارکستر سمفونیک تهران به رهبری آرش گوران در تالار وحدت به روی صحنه رفت و قطعاتی چون «سوئیت طوفان برفی در 9 قسمت از گئورگی شاریدوف، رقص شماره 2 آرتورو مارکز، و رقص شماره 2 آرتورو مارکز» را اجرا کرد. سوئیت بالماسکه در 5 قسمت.” قطعاتی از آرام خاچاتوریان در حال اجرای «شهر شگفت انگیز» و «مامبو» اثر لئونارد برنشتاین.

نمایشی که در آن نوازندگان و رهبر ارکستر همگام بودند و همه تلاش خود را کردند تا اجرای خوبی ارائه دهند.

البته حتی اگر یک ارکستر سمفونیک بهترین نوازندگان و رهبران را داشته باشد، باز هم به دلیل مشکلاتی مانند سالن و کیفیت آلات موسیقی، با مشکلات صوتی مواجه خواهد شد.

طبیعتا این کنسرت نسبت به بسیاری از کنسرت های قبلی یکی از بهترین اجراهای ارکستر سمفونیک تهران بود که نشان از تاثیر حضور رهبر ارکستر خوب در کار ارکستر و انگیزه نوازندگان دارد.

در این اجرا که گاهی باعث خوشحالی مخاطبان و گاهی فضایی راحت برای آنها می شد، به جزئیات هر قطعه موسیقی توجه زیادی می شد و ارکستر و رهبر ارکستر سعی داشتند این جزئیات را با بهترین کیفیت به مخاطب منتقل کنند. حالا اگر در جایی به این جزئیات توجه نکرده اید، احتمالاً به این معنی است که باید یک سالن مناسب و سازهای باکیفیت برای ارکستر در نظر بگیرید. چون ارکستر تمام تلاشش را کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

تبلیغات بنری