مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

هشدار درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی

تبلیغات بنری

به گزارش سایت یستا به نقل از خبرگزاری میزان، حمید یزد مهر شامگاه جمعه با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران خبر داد.

یزدمیر با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان هواشناسی زمان شروع سامانه فردا بعدازظهر شنبه 3 شهریور و زمان پایان آن یکشنبه 4 شهریور پیش بینی می شود، تصریح کرد: وزش باد در مقاطعی شدید و بسیار شدید خواهد بود. در مناطق در معرض، و می توان انتظار تگرگ را داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: با توجه به خطرات پیش‌بینی‌شده از سوی سازمان هواشناسی توصیه می‌شود شهروندان از صعود به ارتفاعات استان تهران خودداری کنند و ساکنان کوه فیروز از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی همچنین نسبت به افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و احتمال جاری شدن آب و وقوع سیلاب هشدار داد و افزود: احتمال خسارت به سازه های موقت و محصولات کشاورزی وجود دارد لذا از مردم عزیز تقاضا داریم به خطرات احتمالی توجه ویژه ای داشته باشید.

یزدی مهر همچنین نسبت به وقوع سیل در معابر عمومی، لغزندگی معابر، خطر ریزش سنگ از ارتفاعات، گردشگری طبیعی، کوه نوردی، چرای دام و تردد بادیه نشینان در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع هشدار داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین بر لزوم لایروبی کانال ها، آبراه ها و دهانه پل ها تاکید کرد و گفت: هشدار نارنجی هواشناسی برای آمادگی کامل به تمامی دستگاه های اجرایی و امدادی ارسال شده است.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا