مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

آموزش هوش مصنوعی به معلمان آغاز شد

تبلیغات بنری

به گزارش خبرگزاری جهان به نقل از خبرگزاری یستا، حجت الاسلام علی لطیفی در گفت وگویی اظهار کرد: چاپ کتاب های درسی را از سال آینده آغاز می کنیم و از اوایل اسفندماه توزیع کتاب در استان ها را آغاز کردیم و بیش از 85 درصد. کتاب های مدارس ابتدایی در مدارس موجود است.

وی افزود: بر اساس ثبت موضوع ارسالی دانش آموزان، کتاب های بیشتری در مقطع متوسطه اول ارسال شده است و در دوره دوم متوسطه کتاب های آنها از منطقه به مدرسه ارسال می شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد: تعداد دانش آموزانی که درخواست کتاب درسی کرده اند بیش از 92 درصد دانش آموزانی است که ما برآورد و ثبت نام کردیم.

حجت الاسلام لطیفی یادآور شد: ثبت سفارش کتاب های درسی تا پایان شهریور ادامه دارد و حتی پس از مهر نیز امکان سفارش داریم.

وی خاطرنشان کرد: چاپ کتاب های مهر 1404 را از دیروز آغاز کردیم، زیرا در تابستان به دلیل مشکل برق، برق شرکت ها قطع می شود و در زمستان گاز داریم، بنابراین در زمان مشخص شده شروع به کار می کند.

در بررسی کتاب های درسی به آموزش فناوری های جدید توجه می شود
همانطور که رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره بازنگری کتاب های درسی گفت: ممکن است کتاب ها بر حسب موضوع تغییر کنند، کتابی برای دو یا سه سال در رشته فنی و حرفه ای و یا کتاب های مطالعات اجتماعی. برخی از قوانین آن به این صورت است.

حجت الاسلام لطیفی گفت: اما یک سری کتاب ها هستند که مقدماتی تری دارند، مثلاً کتاب های ریاضی ما; بررسی آن یک بازنگری نیست که مثلاً هر دو یا سه سال یک بار نیاز به بررسی داشته باشد، بنابراین اگر اصول از قبل تعریف شده باشد، بازه های زمانی کمی طولانی تر است. در بررسی کتاب های درسی به آموزش فناوری های جدید توجه می شود.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا