مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

خاص‌ترین پیروزی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ – یستا

تبلیغات بنری



به گزارش خبرگزاری جهان ، بازی های پارالمپیک 2024 پاریس در 11 روز گذشته حدود 4400 ورزشکار از 184 کشور به رقابت پرداختند و لحظات فراموش نشدنی در این دوره از پارالمپیک به ثبت رسید.

* خاص ترین شادی
زکیه خدادادی متولد افغانستان، اولین عضو تیم پناهجویان پارالمپیک بود که در وزن 44-47 کیلوگرم پارا تکواندو به مدال برنز دست یافت. وقتی زنگ پیروزی خدادادی به صدا درآمد، کلاهش را به هوا پرت کرد. او این مدال را به تمام زنان افغانستان اهدا کرد.



* ورزشکاری از منطقه ناشناخته
بالاشا گوواردان در تکواندو وزن 57 کیلوگرم K44 بانوان به مدال برنز دست یافت و اولین مدال پارالمپیک را برای نپال کسب کرد.



* اولین زن باردار روی سکوی پارالمپیک
جودی گرینهام، قهرمان پارالمپیک، علیرغم اینکه در هفته 28 بارداری بود، نه تنها در مسابقات شرکت کرد و در بخش تیمی نیز طلا گرفت. تنها دو ماه قبل از تولد دومین فرزندش، او اولین ورزشکار باردار شناخته شده ای شد که در پارالمپیک روی سکو ایستاد.



*آشنایی بعد از مسابقه
الساندرو اوسولا دونده ایتالیایی در ورزشگاه دو فرانس پس از مسابقه دوی 100 متر T63 مردان به سراغ حضار رفت تا از دختر مورد علاقه خود سوال بسیار مهمی بپرسد و از او خواستگاری کرد.



* ستاره ای متولد می شود
فریش از ایالات متحده در 24 ساعت در بازی های پارالمپیک پاریس 2024 دو مدال طلا کسب کرد. برای مردان T63. ستاره نوظهور سپس هدف خود را برای کسب طلای سه گانه در پارالمپیک 2028 لس آنجلس اعلام کرد.



*جوان ترین قهرمان پارالمپیک
آلفی هویت که اوایل امسال پس از قهرمانی در ویمبلدون با ویلچر وارد پارالمپیک پاریس شد، شانس اصلی طلای تنیس بود. او مقابل توکیتو اودای ژاپنی 18 ساله شکست خورد. این جوان 18 ساله در چهار مسابقه متوالی پیروز شد تا هویت را شکست دهد و جوانترین قهرمان تنیس با ویلچر مردان پارالمپیک شود.



* اعجوبه 14 ساله
یک نوجوان 14 ساله جوان ترین برنده مدال تنیس روی میز بریتانیا شد. بلای تامی که مبتلا به فلج مغزی است، در بازی‌های پارالمپیک پاریس 2024 دو مدال برنز کسب کرده است. او اکنون در فکر کسب مدال طلا در پارالمپیک 2028 لس آنجلس است.



* طلای تاریخی
تیم فوتبال نابینایان فرانسه به رهبری فردریک ولرو در ضربات پنالتی آرژانتین قهرمان جهان را شکست داد و مدال طلای پارالمپیک را در زیر برج ایفل به دست آورد. فرانسه که در ضربات پنالتی با نتیجه 3-2 پیروز شد، اولین تیمی غیر از برزیل شد که در پارالمپیک در رشته فوتبال نابینایان مدال طلا کسب کرد.



* حادثه چرنوبیل ملکه را مسلمان کرد
اوکسانا مسترز در پارالمپیک 2024 پاریس دو طلا و یک برنز کسب کرد تا تعداد مدال های پارالمپیک خود را به عدد خیره کننده 20 برساند. مسترز در سال 1989 در نزدیکی چرنوبیل اوکراین به دنیا آمد و دارای نقایص مادرزادی مختلفی بود که گمان می‌رود نتیجه تشعشعات ناشی از فاجعه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل باشد. پدر و مادرش در بدو تولد او را ترک کردند و او هفت سال اول زندگی خود را در چندین پرورشگاه گذراند تا اینکه توسط یک استاد آمریکایی به فرزندخواندگی پذیرفته شد و در سن هفت سالگی به ایالات متحده نقل مکان کرد. پس از قطع پاهایش، او به نمایندگی از ایالات متحده در بازی های زمستانی و تابستانی پارالمپیک، 9 طلا، 7 نقره و 4 برنز کسب کرد. او یک ملکه واقعی پارالمپیک است.


تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا