مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

وزیر سابق صهیونیست: بیایید اعتراف کنیم

تبلیغات بنری

به گزارش سایت یستا به نقل از روزنامه کیهان، وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی به روزنامه عبری زبان معاریو گفت: باید با حقایق سخت و دردناکی روبرو شویم که مقامات سیاسی و نظامی جرأت آن را ندارند. برای رسیدگی.” “گفتن.”

وی افزود: پس از 11 ماه جنگ نتوانستیم حتی به یکی از اهداف خود برسیم.

نیازی به اعتراف نیست کافی است اهداف اعلام شده رژیم صهیونیستی از حمله به غزه را با واقعیت میدانی تلفیق کنیم و بدانیم که آیا به اهداف اعلام شده دست یافته است یا خیر.

حدود 11 ماه پیش رژیم صهیونیستی هدف از حمله به غزه را «نابودی حماس»، «آزادسازی تمامی اسرای صهیونیستی» و «توقف پرتاب موشک از غزه» اعلام کرد.

اکنون که این گزارش را می خوانید، نه حماس نابود شده است، نه اسرای صهیونیست آزاد شده اند و نه حملات موشکی متوقف شده است.

در عوض تا دلتان بخواهد یک اسیر صهیونیست کشته شد، دیگر گروه های مقاومت به حماس پیوستند و علاوه بر غزه، از عراق، یمن و لبنان نیز علیه صهیونیست ها حملات موشکی و پهپادی انجام می شود.

این رژیم علاوه بر خسارات نظامی، در معرض خسارات و عزت هنگفت جانی و اقتصادی نیز به صهیونیست ها و جبهه کرانه باختری قرار گرفت.

تنها هنر صهیونیستها در این دوران کشتار زنان و کودکان و بمباران مساجد و بیمارستانها و ترورهای گهگاهی بود.

به گفته وزیر جنگ در این رژیم، صهیونیست ها در این مدت تنها یک تیپ نظامی را از دست دادند و تعداد هر تیپ بین 4 تا 6 هزار نفر بود.

اما اعترافاتی که هر از چند گاهی مقامات فعلی و سابق رژیم صهیونیستی درباره شکست آنها در غزه می کنند نیز قابل تامل است. این اعترافات را در بین کارشناسان این رژیم و رسانه های آن نیز به صورت گسترده مشاهده می کنیم.

این بار حائم رامون، وزیر دادگستری سابق این رژیم گفت: درست است که ضربات سختی به حماس وارد کردیم، اما نتوانستیم به حکومت آن پایان دهیم یا قدرت نظامی آن را از بین ببریم و در این امر موفق شدیم. ” آنها حتی زندانیان و نیروهای امنیتی ما را آزاد نکردند و ما به ساکنان جنوب برنگشتیم…

ما یک قدم با پیروزی فاصله نداریم، بلکه یک قدم با شکست استراتژیک فاصله داریم، اما مقامات سیاسی در ائتلاف دولتی و حتی اپوزیسیون آمادگی ارائه یک برنامه استراتژیک جدید را ندارند، زیرا در این صورت باید هزینه کنند. بهای واقعی را که تاکنون برای مردم پرداخته اند توضیح می دهد.

پیش از رامون، ایهود باراک، نخست‌وزیر سابق این رژیم نیز گفت: ما به شکست نزدیک شده‌ایم… نتانیاهو یک قمارباز دیوانه است.

کرانه باختری

کرانه باختری، مانند غزه، مدتی است که مورد توجه قرار گرفته است. با مسلح شدن کرانه باختری و ورود آن به جنگ غزه می توان گفت محاصره اسرائیل کامل شده است.

همین دو روز پیش عملیات مسلحانه در کرانه باختری توسط یک جوان اردنی که منجر به کشته شدن سه نظامی صهیونیست شد، توجه بیشتری را به این منطقه جلب کرد.

زمان این عملیات بسیار مهم است زیرا صهیونیست ها از ترس شروع جنگ در این منطقه شروع به شناسایی جوانان فلسطینی، دستگیری و حتی ایجاد رعب و وحشت در آنها کردند.

روز گذشته باشگاه اسرای فلسطین در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از آغاز تجاوزات به کرانه باختری 270 فلسطینی از جمله 134 زندانی در شهرهای جنین، طولکرم و طوبس را در این منطقه بازداشت کرده است. .

افزایش شهدا در غزه و تداوم اعتراضات جهانی

کشتار هدفمند غیرنظامیان فلسطینی یکی از اهداف راهبردی این رژیم برای وادار کردن جوانان مسلح فلسطینی به تسلیم بود.

صهیونیست ها برای دلجویی از شهرک نشینان نیز باید خون بریزند و به هر طریقی اعلام کنند که دست برتر را دارند.

این رویکرد منجر به شهادت 40100 فلسطینی شد که بیش از 90 درصد آنها غیرنظامی بودند.

نزدیک به 17000 نفر از این شهدا کودک و تقریباً به همین تعداد زن هستند. این اقدام باعث شده است که بسیاری از مردم جهان این رژیم را به ارتکاب نسل کشی متهم کنند.

این رژیم در دادگاه بین المللی لاهه به نسل کشی و جنایات جنگی محکوم شد.

اما ادامه رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اعتراضات مردمی بی سابقه ای را در سراسر جهان به همراه داشت که در تجمعات دانشجویی و دانشگاهی ظاهر شد.

دیروز عکس‌هایی از تجمعات بزرگ مردم در پاریس منتشر شد که در آن مردم شعار «نسل‌کشی در غزه را متوقف کنید» سر می‌دادند.

عبارت «همبستگی با غزه» نیز روی دست خط برخی از تظاهرکنندگان فرانسوی دیده می شد. تظاهرات مشابهی در وین، پایتخت اتریش برگزار شد. اینجا در اتریش مردم از «نسل کشی اسرائیل در غزه» عصبانی بودند و علیه این رژیم شعار می دادند.

زندان های اسرائیل هیچ تفاوتی با جهنم ندارند

چندی پیش تصاویر دوربین های مداربسته یکی از زندان های رژیم صهیونیستی نشان داد که صهیونیست ها با اسرای فلسطینی در زندان چه می کنند.

در این تصاویر 9 سرباز با ابزار فلزی به یک اسیر فلسطینی تجاوز کردند. زمانی که یکی از این سربازان برای ارائه توضیحات در مقابل دوربین تلویزیون رژیم حاضر شد با نهایت وقاحت از خود و همرزمانش دفاع کرد! هنگامی که پیتر اوبورن، روزنامه‌نگار مستقل انگلیسی، دیروز نتایج تحقیقات خود را در مورد زندان‌های اسرائیل فاش کرد، مشخص شد که صهیونیست‌ها بسیار وحشی‌تر از آن چیزی هستند که قبلاً تصور می‌شد.

آبورن می‌گوید: «در زندان‌های اسرائیل یک وضعیت منزجر کننده و کثیف در حال وقوع است.

پیشنهاد به جهنم خوش آمدید [برای زندان‌های اسرائیل] اغراق نیست…»

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا