مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

شیب رشد ۴۳ درصدی سرانه مصرف دیتا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

تبلیغات بنری



به گزارش خبرگزاری مهر، آرش کریمبیجی در نشست خبری به مناسبت هفتمین سالگرد راه اندازی شبکه تلفن همراه شاتل با بیان این مطلب افزود: همچنین از سال 1397 تا پایان سال 1402 میزان مکالمات در شبکه تلفن همراه شاتل با نرخ رشد 35 درصدی و تعداد مشترکین شاتل موبایل رشد 56 درصدی را تجربه کردند.

وی بیان کرد: ایجاد اولین تجربه خدمات همگرای ثابت و سیار (FMC) در ایران، بهبود تجربه مشتریان، تکمیل گستره محصولات و گسترش پوشش جغرافیایی از جمله راهکارهای ایجاد شاتل موبایل بود.

کریمبیجی با اشاره به اینکه مجوز شاتل موبایل توسط شرکت فول MNNO صادر می شود، تصریح کرد: این اپراتور اولین و تنها اپراتور دانش بنیان تلفن همراه در کشور است.

بررسی عملکرد

وی در تشریح اقدامات انجام شده توسط اپراتور تلفن همراه در این کشور گفت: شاتل موبایل در بهمن ماه سال 1397 مجوز اولیه فعالیت خود را از نهاد نظارتی اخذ کرد و پس از انعقاد قرارداد با اپراتور اول میزبان در آذرماه 1398 و در نهایت در مارس 2018 در همان سال دریافت … در مجوز نوع اول برای اپراتور مجازی تلفن همراه، همزمان هسته مستقل شبکه پیاده سازی و به اپراتور اول میزبان متصل شد و سیم کارت آزمایشی به نهاد نظارتی

کریمبیجی افزود: در شهریور ماه 1395 شبکه موبایل شاتل به صورت رسمی راه اندازی شد و شش ماه پس از آن با اپراتور دوم میزبان تماس گرفته شد و در سال 1396 برای اولین بار در ایران تیم شاتل موبایل ایجاد شد. توانست به فناوری OTA sim دست یابد و در همان سال ضمن راه اندازی سرویس های همگرایی ثابت و سیار برای اولین بار در ایران، سرویس نوآورانه شاتل موبایل پلاس را نیز به عنوان بسته های داده مبتنی بر مکان راه اندازی کرد.

نرخ رشد 43 درصدی سرانه مصرف داده

استفاده از سیم کارت هوشمند شاتل موبایل، تامین سیم کارت سازمانی با برند خود، راه اندازی اولین سرویس Mobile Connect در ایران، راه اندازی سرویس انتخاب دستی شبکه رادیویی میزبان بر بستر USSD، راه اندازی امکان انتخاب دستی شبکه رادیویی اپراتور میزبان از طریق پنل سیستم مدیریت حساب آنلاین این اپلیکیشن نمایش آنلاین سیم کارت هوشمند با IP استاتیک را از دیگر دستاوردهای نوآورانه شاتل موبایل برای اولین بار در ایران می نامد.

کریمبیجی افزود: همچنین امکان انتخاب دستی شبکه رادیویی اپراتور میزبان از طریق اپلیکیشن، افزودن سرویس پیامکی به محدوده محصولات، راه اندازی آزمایشی فاز اول 5G، ارتقای سطح دانش بنیان شرکت، راه اندازی مرحله آزمایشی دستگاه OTA، عرضه رسمی فناوری 5G و راه اندازی آزمایشی فاز سوم سیم کارت هوشمند که یکی دیگر از دستاوردهای شاتل موبایل است تا پایان تابستان 1403 هجری شمسی.

بزرگترین شاتل سیار شبکه مجازی قابل حمل ایران و خاورمیانه

کریمباجی با اشاره به اینکه شاتل موبایل تنها MNO در کشور و بزرگترین MVNO در ایران و منطقه است، گفت: طراحی و اجرای داخلی بیش از 26 محصول فناوری تحت عنوان «ساخت شاتل سیار» اولین و تنها تجربه را ارائه می کند. در خدمات ثابت و سیار همگرا) در کشور، کسب دانش و فناوری مدیریت سیم کارت از راه دور برای اولین بار در ایران، اولین تامین کننده فناوری ارتباطات سیار در ایران، تنها تلفن همراه دانش بنیان. اپراتور کشور و اولین تامین کننده سرویس IP ثابت سیم کارت در ایران بخشی از دستاوردهایی است که شاتل سیار محسوب می شود.

بهترین ویژگی‌های اصلی شبکه شاتل سیار مستقل، پیاده‌سازی یک پلتفرم با قابلیت چند منظوره، استفاده از تجهیزات ارتباطی مبتنی بر SDN/NFV، غربالگری و امکان توسعه سریع خدمات در حوزه‌های جدید IoT و M2M است. همگرایی سرویس‌های تلفن همراه و ثابت، از جمله TDD-LTE، Wi-Fi – ADSL و تلفن ثابت، پشتیبانی از VoBB و راه‌اندازی BSS همگرا برای همگرایی نهایی مناطق ثابت و موبایل.

شاتل موبایل این پتانسیل را دارد که MVNO های دیگر را حتی اگر در اپراتور میزبان دیگری باشند میزبانی کند و آنها را بدون نیاز به ورود به حوزه فنی فعال کند، امکان میزبانی سایر اپراتورها در فضای TDD-LTE و امکان اجرای سرویس رومینگ با استفاده از کریمبیجی افزود: فناوری Multi-IMSI.

کانال های فروش و خدمات سیم کارت شاتل موبایل، سه مرکز خدمات انحصاری، 163 نماینده رسمی انحصاری، 31 توزیع کننده منطقه ای، 15 توزیع کننده کشوری، 5280 نماینده فروش، فروش و خدمات تلفنی آفلاین به زبان های فارسی و انگلیسی، پشتیبانی گویش و زبان، مکانی با بیش از 200 کارگر مجرب، فروش و خدمات آنلاین در فروشگاه اینترنتی و وب سایت سرویس موبایل با امکان انتخاب شماره، شماره بر اساس تاریخ تولد، شماره رند، مودم و سیم کارت با IP ثابت.

به گفته کریمبیجی، فروش بسته های شارژ و اینترنت این اپراتور تلفن همراه نیز از طریق سه مرکز خدمات اختصاصی، شش کانال مختلف USSD، 16 اپلیکیشن و وب سایت بانکی ممتاز، فروشگاه اینترنتی شاتل موبایل، اپلیکیشن MyShatelmobile، 5280 نماینده فروش شخصی در سراسر کشور انجام می شود. و ارائه اکانت اینترنتی دولت “Shuttle My Mobile”.

وی گفت: امکان انتخاب شبکه به صورت دستی و با استفاده از کد دستوری #8*1*، اپلیکیشن شاتل موبایل و مدیریت اکانت اینترنتی برای مشترکین وجود دارد.

ویژگی های راه حل های نظارتی شاتل سیار

نرخ رشد 43 درصدی سرانه مصرف داده

با اشاره به ارائه راهکارهای نظارتی برای همگرایی ثابت و سیار توسط شاتل موبایل، از ویژگی های آن می توان به ارائه خدمات هیبریدی به مشاغل با استفاده از سرویس های ثابت ADSL/VDSL/MPLS/Wireless/FTTx، خدمات موبایل با 2G/3G/4G/5G، خدمات VoIP اشاره کرد. و خدمات هاب داده برای مشتریان سازمانی در قالب یک شبکه و پنل مدیریت حساب ویژه برای مشترکین سازمانی با قابلیت های متعدد از جمله سفارشی سازی بسته های گروهی، سفارشی سازی شارژ، مدیریت متمرکز سیم کارت ها و انتقال شبکه رادیویی میزبان، گسترده ترین پوشش شبکه. در پوشش رادیویی برای هر سه اپراتور، ذکر قابلیت حمل شبکه رادیویی میزبانی یک یا چند نقطه شبکه از راه دور از طریق مدیریت حساب سازمانی و امکان تغییر شبکه رادیویی برای نقاط شبکه به صورت گروهی و از راه دور به درخواست مشتری.

آرش کریمبیجی از دیگر ویژگی های راه حل سازمانی همگرایی تلفن همراه ثابت شاتل موبایل (APN-VPN) نیز می توان به پوشش گسترده و هوشمند، امکان اختصاص آدرس های IP استاتیک خصوصی (عمومی/خصوصی)، امکان استفاده سازمانی از بسته های APN، عدم وابستگی به اینترنت در صورت نیاز مشتریان، کاهش هزینه های ارتباطی، امکان اعمال قوانین کنترلی بر اساس نیاز مشتری، امنیت و ثبات بالا، پشتیبانی از فناوری های مختلف موبایل و ثابت از 2G تا 5G و از xDSL تا همگرایی فیبر نوری (FMC سازمانی) و سهولت و سرعت در ایجاد و توسعه شبکه ارتباطی مشتری، امکان استفاده از اکانت های اشتراکی و بسته های سازمانی، امکان استفاده از دستگاه های CPE با قابلیت پشتیبانی همزمان از فناوری های 2G/3G/4.5G/5G، امکان پیش پرداخت هزینه ها و بعداً پوشش جغرافیایی گسترده به دلیل پشتیبانی همزمان از فناوری های ثابت و موبایل، گسترش شبکه داخلی سازمانی در سطح کشور و امکان سفارشی سازی بر اساس نیاز سازمان.

سیم کارت رگولاتوری شاتل موبایل

کریمبیجی به امکان ارائه سیم کارت سازمانی از شاتل موبایل، پوشش گسترده و هوشمند، امکان ارائه IP ثابت روی سیم کارت سازمانی، ایجاد تماس خصوصی، پیامک و بسته دیتا برای مشتری سازمانی، پشتیبانی اختصاصی، تخصیص موجودی توسط سازمان برای سیم کارت، بسته مکالمات داخلی، شبکه اقتصادی، حساب مشترک، کنترل حساب اینترنتی سازمانی، امکان سفارشی سازی بر اساس نیاز سازمان، فعال سازی و عرضه سیم کارت به صورت یکپارچه روش، و توانایی، از جمله ویژگی های آن، برای تخصیص اعداد متوالی.

ویژگی های راه حل ota/ota

به گفته مدیرعامل شاتل موبایل، راه حل OTA/AOTA این اپراتور همچنین امکان هرگونه تغییر بی سیم و مستقیم در ساختار مشخصات سیم کارت، نصب، به روز رسانی یا حذف اپلت های روی سیم کارت را بدون نیاز به سیستم عامل گوشی یا مراجعه به شخص، پیاده سازی مکانیزم ارتباطی ایمن و سفارشی، امکان پیاده سازی با تمامی هسته های استاندارد شبکه تلفن همراه، امکان اتصال و تعامل با رابط سوم، رفع مشکلات پروفایل سیم کارت و اپلیکیشن ها بدون نیاز به مراجعه شخص یا تعویض سیم کارت، موبایل بانک و خدمات پرداخت، احراز هویت موبایل و موبایل دولتی، از شوک قبض در ارائه نقاط مرزی و مدیریت رومینگ بین المللی جلوگیری می کند.

وی به ارائه خدمات پیامکی با امکانات فراوان اشاره کرد و از ارائه خدمات پیامک ایمن از طریق شاتل موبایل به صورت آزمایشی خبر داد و گفت: به زودی در قالب سرویس پیامکی امن امکان محدودیت دسترسی فراهم می شود محتوا فقط در وب‌سایت‌های مجاز، با استفاده از ماژول‌های ارائه شده برای تولید، ارسال، اعتبارسنجی و مدیریت کلیدها، رمزگذاری و رمزگشایی پیام‌های SMS ارسال شده و دریافتی توسط شاتل موبایل ارائه می‌شود.

فناوری اتصال موبایل یک راه حل احراز هویت امن است

کریمبیگی یکی از ویژگی های فناوری Mobile Connect احراز هویت، مدیریت سطح دسترسی، مجوز، تطبیق هویت، فرآیند استفاده بسیار ساده از طریق سیم کارت، امنیت بالا نسبت به سایر روش های احراز هویت، استفاده از اطلاعات دستگاه و شبکه برای تایید هویت و جلوگیری از کلاهبرداری است. ، تایید سریع و مجوز فعالیت و انجام عملیات بانکی حتی بدون نیاز به ذکر رمز یکبار مصرف.

فیلتر کردن تعرفه ها و عدم افزایش آن از جمله چالش های پیش روی سرویس شاتل سیار است

مدیرعامل شاتل موبایل برخی از چالش های پیش روی شاتل موبایل را گستردگی فیلترینگ، نبود امنیت ناشی از گسترش موانع فیلترینگ برای حریم خصوصی کاربران و عدم افزایش تعرفه خدمات دیتا، صوت و پیامک عنوان کرد. توسط کاربران سازمان تنظیم مقررات و صدا و سیما مطابق با نرخ تورم.

وی افزود: چالش تامین و انتقال ارز، مهاجرت نیروی کار، گرانی مودم و تجهیزات در بازار انحصاری به بهانه حمایت از تولید داخلی و زیان های ناشی از تعرفه نیم مدت و تقلب های ناشی از آن. و تحریم های خارجی از دیگر چالش های پیش روی اپراتورها است.

برنامه های آینده برای شاتل موبایل

کریمبیجی در تشریح برنامه‌هایی که در انتظار این اپراتور است، گفت: ارائه خدمات eSIM، VoLTE و پیامک امن، راه‌اندازی فاز دوم هم‌گرایی ثابت و همراه، راه‌اندازی مرکز تماس اختصاصی و مستقل راهکارهای سازمانی، صادرات فناوری و راه‌اندازی فاز سوم. خدمات سیم کارت هوشمند، ارائه خدمات قابل حمل شماره تلفن همراه (MNP) و ارائه خدمات رومینگ اقتصادی در دستور کار بزرگترین اپراتور MVNO در ایران است.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا