مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

شعار امسال اربعین رسماً اعلام و تعیین شد

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از میزان، سردار سید مجید میراحمدی امروز در سفر به استان خوزستان و بازدید از مرز شلمچه اظهار داشت: سال گذشته در مجموع یک میلیون و 600 هزار زائر از مرز شلمچه تردد کردند.

وی با بیان اینکه مرز شلمچه دومین مرز ما در عملیات عظیم اربعین است و بعد از مرز مهران بیشترین تردد را دارد، گفت: تغییری نسبت به سال گذشته وجود ندارد و همچنان از مرز شلمچه و … ساکن هستند. شهروندان.” شهروندان مقیم از جمله زائران پاکستانی از مرز از دهانه آتشفشان عبور خواهند کرد.

میر احمدی گفت: دولت عراق در سال جاری برای زائران پاکستانی شرایطی را در نظر گرفته که تعداد آن محدود است و حداکثر 50 هزار نفر را تعیین کرده و باید بالای 50 سال سن داشته باشند. البته ما علاقه مند به اصلاح این شرایط بودیم، اما تابع تصمیمات دولت عراق هستیم، اما منافع و توصیه های خود را ارائه می کنیم.

رئیس ستاد اربعین کشور گفت: الحمدلله 52 عملیات عمرانی در مرز شلمچه آغاز شده است که انشاالله این مرزها نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری داشته و همچنان مرزی برای زائران باقی بماند.

وی درباره دمای هوا و تمهیدات لازم برای زائران نیز گفت: یکی از مهمترین دغدغه های ما در مدیریت عملیات اربعین بحث دمای هوا و مراقبت از سلامت زائران در برابر گرمای شدید است. از آب و هوا. امروز که در مرز شلمچه هستیم دمای هوا 50 درجه است و ممکن است تا دهه چهل با افزایش دما مواجه شویم. اقداماتی که ما آغاز کرده ایم شامل بحث توسعه سایبان، تامین آب و یخ و تسهیل در عبور و مرور زائران است. علاوه بر این عزیزان عراقی نیز اقدامات خود را در این راستا آغاز کرده اند. البته وضعیت ما خیلی بهتر است و انشالله سال به سال وضعیت عراقی های عزیزمان بهتر خواهد شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: مدیریت سفر زائران در برابر گرمای هوا نیز به رفع این مشکل کمک می کند. علاوه بر این، وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر را برای درمان و مقابله با گرمازدگی آماده می کنیم و اقداماتی مانند ساخت تونل های سرد و پیش بینی داروها، سرم ها و سایر امکانات مورد نیاز اندیشیده شده است و مشکلی نداریم.

سردار میراحمدی همچنین درباره شعار اربعین امسال گفت: شعار امسال «کربلا، راه الاقصی» است که بین ما و عراقی های عزیزمان توافق شد. این نیز به دلیل شرایط ظالمانه ای است که مردم غزه تجربه کرده اند و البته با تمام قوا در مقابل جنایتکاران تاریخ ایستاده اند و انشاءالله این اقدام حرکتی برای حمایت از آنها خواهد بود.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا