مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

وحیدی: درباره سلامت انتخابات نگرانی نداریم

تبلیغات بنری

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از جهان نیوز، احمد وحیدی وزیر کشور امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری نیز امنیت بسیار خوبی خواهیم داشت همانطور که در انتخابات ریاست جمهوری نیز همین اتفاق افتاد. انتخابات مجلس». دو عنصر برای ما بسیار مهم است، یکی امنیت و دیگری سلامت، همه پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است و این کار با کمک بسیج انجام می‌شود.

وی افزود: نزدیک به 170 تا 180 هزار نفر امنیت انتخابات را تامین می کنند. این عدد بالایی است. ما به امنیت بسیار اهمیت می دهیم و در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت. پیش بینی ها به خوبی توسط سخت افزار اجرا شد. ما روی سلامت خیلی حساسیم. در دوره قبل نیز حد نصاب بسیار خوبی در مجلس نمایندگان ایجاد شد. طبیعتاً شنیده شد که عده ای می گفتند مراقب باشید و گمانه زنی های نادرست انجام ندهید.

وزیر کشور تصریح کرد: نباید فضای خیلی خوبی در انتخابات وجود داشته باشد، حتی اگر عده کمی اظهاراتی داشته باشند که مردم را در برخی نیات از چیستی و چرایی این حرف ها دچار تردید کند. همه نامزدها می توانند در شعب اخذ رای و در هیأت های اجرایی مختلف نماینده داشته باشند و این نمایندگان می توانند در پای صندوق ها و هنگام شمارش آرا حضور داشته باشند و دستگاه نظارت و بازرسی و خود کمیته ها نیز حضور داشته باشند.

وحیدی گفت: هیچ نگرانی در مورد صحت انتخاب نداریم. از مجریان و ناظران خواسته شد که به هیچ وجه مغرضانه نباشند و از هیچ نامزدی طرفداری نکنند و امانتی که به آنها داده شده به خوبی پیش رفته و ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه درباره استدلال شورای نگهبان مبنی بر عدم برگزاری انتخابات الکترونیکی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: قانون اجازه داده و موظف به برگزاری انتخابات با هماهنگی شورای نگهبان بوده است. شورای نگهبان برای این موضوع دلایلی داشت. با توجه به اینکه تعداد افراد در انتخابات مجلس زیاد بود، اما در انتخابات ریاست جمهوری تعداد آنها کم بود و جمعیتی که در مجلس بودند در انتخابات ریاست جمهوری نبودند، ترجیح دادند که انتخابات الکترونیکی برگزار نشود. البته می توانستیم زیرساخت های تعدادی از شهرهای بزرگ را فراهم کنیم اما این امکان برای همه شهرها وجود نداشت.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا