مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

ویدئویی از جاسوسی یک ایگوانای روباتیک در زیر آب

تبلیغات بنری



ایگواناها معمولاً روی سطح سنگی زیر نور خورشید دیده می شوند. این زمان بخش مهمی از روز برای این مارمولک خونسرد است، اما یکی از این حیوانات اصلاً نیازی به گرما ندارد. این ایگوانا یک ربات جاسوس است که وظیفه دارد از زندگی همتای واقعی خود عکاسی کند.

به گفته پتاپیکسل، این اولین دوربین رباتیک حیوانات نیست که برای ثبت مخفیانه اسرار دنیای طبیعی ارسال شده است. شرکت رسانه ای جان داونر پروداکشنز در انگلیس چندین ویدئو مستند تهیه کرده است که در آن حیوانات روباتیک فوق واقع گرایانه به دوربین های جاسوسی مجهز شده و از محیط اطراف فیلم می گیرند. این شرکت قبلاً یک خرچنگ روباتیک را به زیر آب فرستاده بود که در نهایت روز بزرگی را برای میگوی طاووس به ثمر رساند و در این فرآیند ضرب و شتم را به جان خرید.

داستان برای این به اصطلاح “روبو گوانا” متفاوت بود، زیرا هیچ مشت، پنجه یا پنجه ای به سمت او وارد نشد. از طرف دیگر، بینندگان می‌توانند ویدیویی از آفتاب گرفتن ایگواناها قبل از شیرجه در آب تماشا کنند. در این ویدیو همه چیز خوب است. دیوید تنانت راوی ویدئو توضیح می دهد: زمین های صخره ای مواد مغذی زیادی را فراهم نمی کند، اما آب سرشار از جلبک است. وقتی آب به اندازه کافی گرم شد، ایگواناها یکی یکی وارد می شوند. هر جا ایگوانا برود جاسوس ما باید دنبالش بیاید.

برنامه ایگوانا فشرده است. همانطور که در ویدئو گفته شد، ایگواناها خونسرد هستند. بنابراین دمای بدن به شدت تحت تاثیر محیط قرار می گیرد. آنها می توانند فقط نیم ساعت را به موج سواری اختصاص دهند.

مانند یک ایگوانای واقعی، ربات جاسوسی با استفاده از دم خود در آب شنا می کند تا در آب حرکت کند و به بهترین نقطه تغذیه برسد. ایگواناها باید به سرعت غذا بخورند قبل از اینکه بدنشان خنک شود و زمان شنا کردن به سطح است. برای عادی جلوه دادن، ربات جاسوسی سعی می کند غذای ایگوانا را بگیرد.

در نهایت، این ویدیو نشان می دهد که ایگوانا تغذیه می کند، شنا می کند و به سطح می آید.

تبلیغات بنری

irna به نقل از یستا