مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

پرهزینه‌ترین انتخابات ریاست‌جمهوری

پرهزینه‌ترین انتخابات ریاست‌جمهوری مربوط به کدام کشورهاست؟

پرهزینه‌ترین انتخابات ریاست‌جمهوری مربوط به کدام کشورهاست؟

به گزارش یستا دنیای سیاست امروز، پول حرف اصلی را می زند و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار می دهد. بودجه و هزینه ای که در انتخابات صرف می شود به میزان زیادی در نتیجه نهایی انتخابات تاثیر دارد.

بررسی ها نشان می دهد که هزینه برگزاری انتخابات در کشورهای جهان در حال افزایش است. پول در انتخابات صرف چه چیزهایی می شود؟ کدام بخش از بودجه انتخابات مهم ترین است؟

در دنیای مدرن، بخش زیادی از بودجه انتخابات صرف تبلیغات و رسانه ها می شود. نامزدهای انتخابات بخش زیادی از بودجه انتخاباتی را خرج آگهی هایی در رادیو، تلویزیون و فضای دیجیتال می کنند تا مخاطبان بسیاری را پوشش دهند و تحت تاثیر قرار دهند.

بخشی دیگر از بودجه انتخاباتی صرف زیرساخت هایی برای ستادهای انتخاباتی می شود. راه اندازی دفاتر برای ستادهای انتخاباتی، حمل ونقل و نیروی کار و همچنین فناوری های مورد نیاز از جمله هزینه ها در این زمینه هستند.

در آمریکا کمیته اقدام سیاسی روی تمامی فرایندهای تامین بودجه ستادهای انتخاباتی نظارت می کند. در بسیاری از دیگر کشورها هم نهادهای مشابهی وجود دارد که تامین بودجه انتخابات را شفاف تر می کند تا جلوی فساد را بگیرد.

حداقل آمار دقیقی از پرهزینه ترین انتخابات وجود ندارد با این حال برآوردها در مورد کشورهایی نظیر آمریکا به واقعیت نزدیک است و می تواند تا حدود زیادی وضعیت را نشان دهد.