مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

۵ روش برای افزایش عمر گوشی

تبلیغات بنری

به گزارش سایت یستا به نقل از باشگاه خبرنگاران، اکنون بیش از گذشته از گوشی های هوشمند استفاده می شود چرا که این فناوری به بلوغ رسیده است. در این مورد، زباله های الکترونیکی نیز به یک معضل جهانی تبدیل شده و شرکت ها را به تولید گوشی های قوی تر و بادوام تر سوق داده است.

مراقبت از باتری
باتری یکی از بزرگ‌ترین عواملی است که بر عمر گوشی تأثیر می‌گذارد، زیرا عمر شیمیایی به مجموعه‌ای از عوامل پیچیده از جمله تاریخ تولید، دما و الگوی شارژ بستگی دارد.
آزمایش‌ها نشان می‌دهند که باتری‌های لیتیوم یونی زمانی که بیش از ۵۰ درصد شارژ داشته باشند، بهترین عملکرد را دارند و توصیه می‌کنند که باتری را خالی نکنید، زیرا تخلیه مکرر باتری ممکن است عمر باتری را کاهش دهد.

کارشناسان توصیه می کنند که باتری را تا 80 درصد شارژ نکنید، هنگام استفاده از تلفن یا زیر نور خورشید و استفاده از شارژرهای اصلی آن را شارژ نکنید.

گزینه های تنظیم قدرت
کاربر باید تنظیمات تلفن خود را طوری تنظیم کند که برنامه ها یا ویژگی ها انرژی کمتری مصرف کنند، که باعث افزایش عمر باتری و زمان بین چرخه های شارژ می شود و همچنین می تواند روشنایی صفحه را کاهش دهد، حالت تاریک را روشن کند و زمان خاموش شدن صفحه را کاهش دهد.

همچنین توصیه می شود ویژگی روشنایی خودکار را فعال کنید که روشنایی صفحه را با توجه به سطح نور محیط تنظیم می کند. مصرف باتری را در تنظیمات بررسی کنید تا ببینید آیا برنامه‌هایی وجود دارند که انرژی زیادی مصرف می‌کنند تا بتوانید آنها را خاموش یا حذف کنید.

هنگامی که سطح برق به زیر 10% می رسد، می توان حالت کم مصرف را روشن کرد تا قبل از نیاز به شارژ مجدد، عمر باتری را افزایش دهد، به خصوص که تلفن های اندرویدی در حالت صرفه جویی در مصرف انرژی کار می کنند و می توانند همیشه روشن شوند، اما این ممکن است بر روی عملکرد گوشی

از گوشی خود محافظت کنید
این گوشی‌ها کپسول‌های نازکی هستند، اما روکش براق به این معنی است که می‌توانند به راحتی بیرون بیایند و جای خود را برای یک قاب محکم برای کمک به کاهش ضربه در صورت افتادن تصادفی و همچنین استفاده از محافظ صفحه برای محافظت بهتر باز می‌کند.

گوشی را تمیز کنید
نگه داشتن دستگاه در جیب یا کیف، درگاه ها و سوکت های آن را با پرز و زباله پر می کند و می توان از یک خلال دندان کوچک برای تمیز کردن آن استفاده کرد.
از آنجایی که گریل اسپیکر و میکروفون تلفن‌ها نیز کثیف می‌شوند، برای تمیز کردن آن‌ها از مسواک استفاده کنید و به جای فشار دادن آن به سوراخ‌های کوچک، مطمئن شوید که زباله‌ها را از گوشی دور نگه دارید.

دستگاه را به روز کنید
نرم افزار یکی دیگر از عوامل مهم در زندگی یک گوشی است. کارشناسان توصیه می کنند که سیستم عامل و برنامه های تلفن خود را با جدیدترین ویژگی های حفظ حریم خصوصی، امنیت و مدیریت باتری به روز نگه دارید، این کار با افزایش سن گوشی آسان تر می شود، زیرا برخی از سازندگان دستگاه محدودیت های زمانی را برای افزایش به روز رسانی تعیین می کنند.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا