مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

۵ خطر هیجان انگیز ماشین های خودران

تبلیغات بنری

اگرچه هنوز امکان خرید یک خودروی کاملاً خودران وجود ندارد، خودروسازان همچنان به افزایش سطح اتوماسیون در خودروهایی که می فروشند، ادامه می دهند.

به گزارش ایتنا، اگرچه کروز کنترل این روزها امری عادی است، اما برخی از خودروها دارای سیستم های کمکی پیشرفته ای هستند که وظایفی مانند کمک به رانندگان در مسیر ماندن، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و تنظیم سرعت خودرو در صورت نیاز را انجام می دهند.

در حالی که بسیاری از عملکردهای خودران ممکن است مانند ویژگی های ایمنی به نظر برسند، استفاده از خودروهای خودران، چه در جاده و چه در خارج از جاده، خطرات زیادی دارد.

بنابراین، قبل از خرید یا اجاره یکی از این خودروها، باید از خطرات آن آگاه باشید.

پنج خطر مهم

خودروهای خودران صنعت حمل و نقل را تغییر داده و تعاملات انسانی در هنگام رانندگی را کاهش خواهند داد. این امر خطرات زیادی را به همراه دارد زیرا رانندگان ممکن است مهارت های لازم را برای کنترل تغییرات قابل توجه در شرایط خاص نداشته باشند.

اگر سیستم خودران از کار بیفتد، برخی از رانندگان گیر می کنند زیرا نمی توانند به طور ایمن با خودرو کار کنند.

با این حال، تغییرات شدید آب و هوا، ترافیک، زباله های جاده و عوامل دیگر می توانند از عملکرد صحیح خودروهای خودران جلوگیری کنند.

اینها تنها تعدادی از خطرات هستند. بنابراین، دانستن پنج خطر اصلی استفاده از خودروهای خودران به شما در درک خطرات این نوع خودروها کمک می کند.

 

تصادفات وسایل نقلیه

سیستم های خودکار باید هشدار کافی در مورد تغییرات محدودیت سرعت، علائم ایست و سایر تغییرات در شرایط جاده ارائه دهند.

با این حال، اگر سیستم های خودکار از کار بیفتند، ممکن است علائم جاده را تشخیص ندهند یا در صورت انحراف از مسیر به شما هشدار دهند. اتکا به این سیستم ها اگر تا دیر نشده متوجه مشکل نشوید می تواند منجر به حوادث شود.

تصادفات عابر پیاده

برنامه ریزی سیستم کامپیوتری برای تشخیص علامت محدودیت سرعت و تنظیم سرعت خودرو آسان است.

اما برنامه ریزی یک وسیله نقلیه برای شناسایی افراد در جاده، پیش بینی اقدامات بعدی آنها و انجام اقدامات مناسب برای جلوگیری از برخورد با آنها بسیار پیچیده است.

سیستم های رانندگی خودکار فعلی نمی توانند رفتار عابران پیاده را پیش بینی کنند. بنابراین، رانندگان نمی توانند برای جلوگیری از برخورد با عابران پیاده به این سیستم ها اعتماد کنند.

خطر آتش سوزی

باتری‌های لیتیوم یونی که در وسایل نقلیه خودران استفاده می‌شوند در صورت گرم شدن بیش از حد ممکن است در آتش منفجر شوند و باعث سرایت آتش به سایر سیستم‌های خودرو شوند.

دانستن اینکه نمی توانید آتش باتری لیتیوم یون را با آب یا کپسول آتش نشانی خاموش کنید، مهار این آتش سوزی ها را دشوار می کند.

 

امکان هک

ماشین های خودران برای کار به سیستم های کامپیوتری متکی هستند و در نتیجه هکرها می توانند فایروال ها را دور بزنند، به این سیستم ها دسترسی پیدا کنند، کنترل های شما را دور بزنند و ماشین شما را تغییر مسیر دهند!

مجرمان همچنین می توانند از اتومبیل های خودران برای ایجاد تصادف و ترافیک یا دسترسی به دستگاه ها و داده های شما استفاده کنند و خطر سرقت هویت را افزایش دهند.

خطرات سلامتی

بسیاری از سیستم‌های موجود در خودروهای خودران، از جمله GPS، بلوتوث و سیستم‌های رادیویی، مقادیر زیادی تشعشع از خود ساطع می‌کنند.

قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض دوزهای کم اشعه می تواند منجر به سردرد، بی خوابی، مشکلات تنفسی و فشار خون بالا و همچنین مشکلات جدی تری برای سلامتی شود.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا