مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

۴۵ کشور جهان میزبان مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی

تبلیغات بنری

به گزارش جهان نیوز به نقل از عقیق، در آستانه اولین جمعه ماه محرم الحرام نشست خبری داود منافی پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (علیه السلام) در حرم امامزاده صالح. در تهران.

منافی پور در این نشست خبری با اشاره به فرارسیدن اولین جمعه ماه محرم الحرام گفت: جفای شیرکار حسینی هر روز جای خود را در دنیا بیشتر می کند. امسال بیست و دومین سال برگزاری این کنسرت است و هیچکس انتظار جهانی شدن این کنسرت را نداشت.

وی با اشاره به اینکه همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در 8 هزار و 500 نقطه در ایران و 45 کشور جهان برگزار می شود، گفت: نسل کنونی از ما می پرسند که چرا عزاداری می کنیم؟ با گرفتن دست حضرت علی اصغر(ع) به راحتی می توان به سوال پاسخ داد و گفت. هزاران سال پیش فرزندان پیامبر در صحرای کربلا به همراه فرزند شیرخوار خود به شهادت رسیدند.

منافی پور افزود: اولین هیئت بین المللی شیعیان به نام زنانی که در کنار فرزندان شیرخوار خود نشسته و آماده پیام سلام و درود بودند ثبت شد و در این مراسم فرزندان خود را برای یاری امام زمان (عج) وصیت می کنند. . این موضوع به جغرافیای شیعه محدود نمی شود، زیرا مادران مسیحی به فرزندان خود هشدار می دهند که منجی بشریت را یاری کنند. ما باید این فرهنگ را به اوج برسانیم و اصلاً به جغرافیای شیعه اکتفا نکنیم و سعی کنیم هر مادری را تشویق کنیم که بیاید و فرزندش را به عنوان نجات دهنده عرضه کند. یعنی او منجی و امامی است که همه را نجات می دهد.

وی تصریح کرد: نقطه عطف شیرخوارگان حسینی این است که مادر فرزند دلبندش را برای امام نذر می کند و پس از این نذر به تربیت جدی می پردازد و تربیت سرباز ناجی آغاز می شود.

منافی پور افزود: سرور شهادت فقط مختص شیعیان نیست. سیدالشهدا فقط گریه و التماس نیست، بلکه تسبیح است چون عاشق و معطوف به حق بود و خودشان می گفتند من آمده ام دنیای تو را اصلاح کنم و این حقیقت را بیش از هزاران سلام و درود فهمید. دعاها اگر این را بفهمیم، به نسل جوان می آموزیم که این راه سعادت است. حق با امام بود و نگذاشتند حق را اقامه کند و وقتی شهید شد باید برایش گریه کنیم.

منافی پور اعلام کرد: 6 هزار و 480 نقطه در ایران جشن هایی را که امسال ثبت کردیم برگزار می کنند.

طبیعتاً تعداد زیادی جشن به صورت خودجوش برگزار می شود. بزرگترین نشست ما در استان فارس با 800 جلسه برگزار می شود. بیش از 300 جلسه در تهران داریم. ما 11 هزار امام جماعت در کشور داریم که بسیاری از آنها مراسم مشابهی برگزار می کنند.

وی افزود: این مراسم در عراق در حال برگزاری است. ما بیش از 400 جلسه در پاکستان داریم. قطعا تلاش خواهیم کرد تا مراسمات طفلان حسینی را در کشورهای همسایه نیز برگزار کنیم. برنامه بلندمدت ما این است که ظرف 25 سال به 15000 جلسه برسیم. تنها در هند می توان بیش از هشت هزار جلسه برگزار کرد، زیرا ما چندین سال است که در این کشور کار می کنیم.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا