مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

گوترش با رئیس جمهوری ایران دیدار و گفتگو کرد

تبلیغات بنری

برای گزارش دادن یستا; دکتر مسعود پزشکیان در ادامه برنامه سفر خود به نیویورک عصر دوشنبه به وقت محلی با آقای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و درگذشت تعدادی از معدنچیان کشورمان را تسلیت گفت. وی به آثار تحریم های ناجوانمردانه جمهوری اسلامی ایران و ممنوعیت ورود تجهیزات به کشورمان اشاره کرد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود شعار بنده در انتخابات ریاست جمهوری را وحدت داخلی و تعامل با دنیا دانست و گفت: رژیم صهیونیستی در روز 1396 به عنوان مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران اقدام به ترور شهید هانیه کرد. انتخابات رسمی تحلیف رئیس جمهور باندا. در حالی که برای جلوگیری از تشدید تنش ها و درگیری ها صبور بودیم، صهیونیست ها پس از به شهادت رساندن حداقل 41 هزار نفر در غزه، اکنون به لبنان حمله کرده و تعداد زیادی از آنها را به شهادت رسانده اند و ما از این بابت بسیار نگران هستیم. درگیری در سراسر منطقه گسترش می یابد.

دکتر پزشکیان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با کمک دولت های همسایه از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس به دنبال برقراری صلح و امنیت پایدار در منطقه است، افزود: ایران به دنبال دستیابی به هسته ای نیست. سلاح به هر شکل در دویست سال گذشته ما هیچ جنگ و درگیری نداشته ایم و عمدتاً به دنبال زندگی با صلح، امنیت و آرامش هستیم.

در این دیدار، آنتونیو گوترش نیز با تبریک به دکتر برای جلب اعتماد مردم ایران، با ملت ایران در حادثه جان باختن تعدادی از معدنچیان کشورمان ابراز همدردی کرد و منطقه خاورمیانه شاهد آرامش است. ، امنیت و آرامش.

دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه توقف جنگ در غزه اولویت ماست، توضیح داد که حادثه 7 اکتبر کشتار دسته جمعی فلسطینیان در غزه را توجیه نمی کند. این نکته را بارها تکرار کرده ام و آن این است که میزان خسارات و آسیب ها بی سابقه است و حقوق فلسطینیان در غزه و کرانه باختری باید با توقف کشتار و همچنین توقف شهرک سازی محقق شود. ما نباید اجازه دهیم لبنان به غزه دیگری تبدیل شود.

گوترش با ابراز خرسندی از بهبود روابط و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، گفت: برای شما، کشورتان و تاریخ غنی و کهن‌تان ارزش و اهمیت زیادی قائل هستم. من در دوران ریاست بر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل چندین بار به ایران آمدم و علیرغم کمبود کمک های بین المللی برای ارتقای سطح همکاری های منطقه ای، عمق مهمان نوازی شما به ویژه نسبت به مردم افغانستان را از نزدیک دیدم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

تبلیغات بنری