مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

کود‌های کشاورزی بر اساس الگوی کشت شهرستان‌های خراسان رضوی توزیع می‌شود

تبلیغات بنری

حسین عطای سلامی در گفت و گو با خبرنگار یستا وی ذخیره سازی کودهای شیمیایی را در راستای تامین و توزیع کودهای مورد نیاز کشاورزی پاییزه دانست و گفت: با توجه به کشاورزی پاییزه و افزایش تقاضا برای مصرف کودهای یارانه ای، ذخیره سازی مناسب و کافی برای تامین کودهای مورد نیاز انجام شده است.

مدیر خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون با توجه به سهم اعلام شده کودهای یارانه ای، ۱۴۵ هزار و ۲۲ تن نیتروژن، ۲۱ هزار و ۱۷۶ تن فسفات و ۷ هزار و ۶۴۵ تن پتاس اعلام شده است. وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، قبل از شروع کشاورزی پاییزه به صورت منطقه ای برای تمامی فرمانداری های استان، برنامه ریزی لازم برای آغاز کشاورزی پاییزه در قالب الگوی زراعی برای هر شهرستان و فرمول کود انجام شد. برای سایر محصولات از الگوی کشاورزی به منظور بارگذاری آنها در سیستم کنترل کود تعیین شد.

وی گفت: این میزان موجودی در انبارهای نظارتی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی موجود است و انتقال آن به شبکه بزرگ نمایندگی های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استانداری آغاز شده است و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد. توجه .

مدیریت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استانداری افزود: علاوه بر منابع ذخیره این شرکت، کودهای یارانه ای نیز تا پایان سال از منابع تولید داخلی و کارخانجات پتروشیمی تامین می شود.

به گفته آتای و بر اساس شرایط تامین نهاده ها، شرکت خدمات پشتیبانی از سال گذشته برنامه ریزی و تمهیدات لازم را برای تامین و توزیع کودهای یارانه ای فصل پاییز آغاز کرده است تا کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی بتوانند آن را تامین کنند. آنها لازم نیست نگران تهیه کودهای یارانه ای باشید. فصل کاشت پاییزه را به خوبی و با اطمینان انجام دهید تا شاهد افزایش بهره وری در تولید محصولات کشاورزی در استانداری باشیم.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان با تاکید بر اهمیت تامین، خرید و جذب به موقع کودهای شیمیایی برای محصولات پاییزه گفت: کودهای مورد نیاز کشاورزان به الگوی کشاورزی شهرستان ها بستگی دارد و از طریق صدور نقل و انتقالات الکترونیکی و در سامانه کنترل کود، سهم گزارش شده انواع کودهای یارانه ای بین … کاربران توزیع شد.

وی افزود: به منظور بررسی توزیع مناسب نیاز شهرستان ها از این رویکرد راهبردی، تیم کاری متشکل از مدیر، مسئولین و کارشناسان بازرگانی این اداره کل به همراه معاونت تولیدات گیاهی و مدیرعامل تشکیل شد. کشاورزی و دامداری. مدیر کود برای سازمان جهاد کشاورزی در استانداری و به صورت منطقه ای برای 34 شهرستان تشکیل شد و برنامه ریزی لازم برای شروع کشاورزی پاییزه در قالب الگوی کشاورزی برای هر شهرستان و فرمول کود برای سایر شهرستان ها انجام شد. محصولات کشت شده این الگو برای بارگذاری در سیستم نظارت کود انتخاب شده است.

عطایی سلامی در پایان کودهای پتاس را یکی از عناصر اساسی مورد نیاز گیاهان برای رشد دانست و افزود: این کودها نقش بسیار مهمی در افزایش مقاومت گیاهان در برابر فشارهای محیطی، بهبود کیفیت محصول و افزایش بهره وری آن دارند.

تبلیغات بنری