مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

کودتای ارتش در بولیوی – جهان نیوز

تبلیغات بنری

به گزارش تارنمای جهان نیوز، همزمان با آن که بخشی از یگان ارتش در بولیوی به رهبری ژنرال زونیگا برای انجام کودتای نظامی علیه دولت بولیوی بسیج شده بود، اوو مورالس، رئیس جمهور سابق این کشور، فرمانی صادر کرد. مردم این کشور را به هجوم به میادین شهر برای مقابله با کودتا دعوت کنید.

شبکه خبری الجزیره شامگاه چهارشنبه گزارش داد که اوو مورالس رئیس جمهور سابق بولیوی در فراخوان فوری خود برای بسیج مردمی و مقابله با کودتا برای دفاع از جنبش های اجتماعی و اقشار مختلف مردم در شهرها و مناطق روستایی این کشور سخنرانی کرد. کشور. دموکراسی در برابر آنچه او کودتا نامید به رهبری ژنرال زونیگا.

از سوی دیگر، لوئیس آرس، رئیس کنونی دولت بولیوی در بیانیه ای اقدامات مخرب انجام شده توسط واحد خاصی از ارتش بولیوی در جریان کودتا را محکوم کرد و خواستار احترام به دموکراسی در این کشور شد.

در پی کودتای نظامی در لاپاز، پایتخت این کشور، ژنرال زونیگا که از سوی مورالس، رئیس جمهور سابق بولیوی به تلاش برای کودتا متهم شده بود، گفت: ما میهن خود را پس خواهیم گرفت.
همزمان با تحرکات کودتاچیان در لاپاز، رویترز به نقل از شاهدان عینی در پایتخت این کشور گزارش داد که تانک کودتاچیان وارد محوطه کاخ ریاست جمهوری ملی شده و اکنون ارتش به کاخ حمله کرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که یکی از رهبران نظامی کودتا اعلام کرد که دولت جدید تشکیل خواهد شد و ارتش همچنان لوئیس آرس را به عنوان فرمانده نیروهای مسلح کشور به رسمیت می شناسد.

لازم به ذکر است که ارتش بولیوی در بعد از ظهر روز 26 ژوئن (6 ژوئیه) یک راهپیمایی غیرقانونی را در پلازا موریلو در لاپاز ترتیب داد.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا