مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

کمیته تحقیقات بین‌الملل از جهان خواست به اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی پایان دهند

تبلیغات بنری

به گزارش یستا کمیسیون مستقل تحقیقات بین المللی سازمان ملل متحد درباره جنایات ارتکابی در اراضی اشغالی فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که جهان باید به اشغال سرزمین های فلسطینی توسط اسرائیل پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری فلسطین «سما»، در این بیانیه همچنین آمده است که نظر مشورتی دیوان بین‌المللی دادگستری در خصوص پیامدهای حقوقی سیاست‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین حاکی از وجود حضور اسرائیل در این منطقه است. سرزمین های فلسطین اشغالی نقض قوانین بین المللی

در همین رابطه، ناوی پیلای، رئیس کمیسیون مستقل تحقیقات بین المللی سازمان ملل متحد، توضیح داد که عامل اصلی درگیری و خشونت طولانی مدت «اشغال اسرائیل» است.

وی افزود: این کمیته در گزارش ارائه شده به مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال 2022 به این نتیجه رسید که این اشغال ناقض قوانین بین المللی است.

ناوی پیلای همچنین تاکید کرد که همه کشورها موظفند ادعاهای ارضی یا حاکمیت اسرائیل بر سرزمین های اشغالی فلسطین را به رسمیت نشناسند.

وی در پایان تصریح کرد: کشورها نباید از ادامه اشغال اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی حمایت کنند و قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت نشناسند یا نمایندگان دیپلماتیک خود را به قدس منتقل کنند.

در شرایطی که حملات رژیم صهیونیستی به شمال غزه و اردوگاه جبلیه به بهانه «تخریب زیرساخت های جنبش حماس» در حال افزایش است، منابع رسانه ای آمریکایی و اروپایی روز پنجشنبه از تشدید بحران انسانی در سراسر غزه پس از صهیونیست ها خبر دادند. حملات و بمباران رژیم. بختی به اشغال شدید کرانه باختری اشاره کرد.

پیش از این، یک کارشناس ناشناس سازمان ملل به خبرگزاری فرانسه گفته بود که “کرانه باختری شاهد بیشترین خشونت توسط شهرک نشینان مسلح اسرائیلی علیه کشاورزان فلسطینی است.” با حمایت ارتش اسرائیل، شهرک نشینان مزارع زیتون فلسطینی ها را اشغال کرده اند و این مزارع بسته شده است.

آژانس‌های سازمان ملل پیش‌تر نسبت به ادامه خطر قحطی در سراسر سرزمین‌های فلسطینی هشدار داده بودند و گفتند که حدود 345000 شهروند غزه در زمستان امسال به دلیل کاهش محموله‌های کمک، با سطوح «فاجعه‌بار» گرسنگی روبرو هستند. طبق طبقه بندی سازمان ملل متحد و سازمان های غیردولتی، این تعداد بسیار بیشتر از 133000 نفر است که در حال حاضر به عنوان «ناامن غذایی فاجعه بار» طبقه بندی می شوند.

پیش از این مقامات وزارت بهداشت فلسطین خواستار ایجاد یک کریدور بشردوستانه برای ارسال مواد ضروری به سه بیمارستان در شمال غزه شده بودند. سه بیمارستان فوق الذکر چند هفته است که در محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارند و اکنون به گزارش رویترز به مرز «فروپاشی» رسیده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

تبلیغات بنری