مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

کاملا هریس: واشنگتن به تل آویو تعهد تزلزل ناپذیر دارد

تبلیغات بنری

به گزارش یستا معاون رئیس جمهور آمریکا در این بیانیه جنایت شنیع صهیونیست ها در شهادت دبیرکل حزب الله لبنان را اقدامی عادلانه توصیف کرد و گفت: رهبری دبیرکل حزب الله در این گروهک. در طول چندین دهه باعث بی ثباتی در خاورمیانه شده و اسرائیلی های بی شماری را کشته است.

وی همچنین بر تعهد قاطع واشنگتن به تل آویو تاکید کرد و گفت: من همیشه از حق اسرائیل (رژیم) برای دفاع از خود در برابر حزب الله، حماس، حوثی ها یا هر گروه تروریستی دیگر حمایت می کنم.

هریس با اشاره به اینکه او و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌خواهند درگیری‌ها در خاورمیانه به یک جنگ بزرگ منطقه‌ای تبدیل شود، مدعی شد: ما در حال کار بر روی یک راه‌حل دیپلماتیک در امتداد مرز (رژیم) بین اسرائیل و لبنان هستیم تا مردم در هر دو طرف مرز می توانند به خانه های خود بازگردند زیرا دیپلماسی بهترین راه برای محافظت از غیرنظامیان و دستیابی به ثبات پایدار در منطقه است.

شدت درگیری ها بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر تشدید شده است. حملات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف جنوب لبنان از صبح روز دوشنبه 11 بهمن ماه آغاز شد و تا این لحظه ادامه دارد.

صهیونیست ها هفته گذشته با منفجر کردن پیجر هزاران لبنانی و نیروهای نهضت مقاومت اسلامی در این کشور دست به اقدام جنایتکارانه ای زدند که منجر به شهادت ده ها نفر و مجروح شدن بیش از سه هزار نفر شد. این رژیم در حمله روز جمعه خود به حومه جنوبی بیروت، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان را نیز به شهادت رساند.

حزب الله لبنان در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد و عملیات خود علیه اماکن و شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و ده ها موشک به مواضع رژیم صهیونیستی در لبنان شلیک کرد. ساعت گذشته

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که تعداد شهدای حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور به 1640 شهید رسیده است.

منبع: یستا

تبلیغات بنری