مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

کاخ کرملین: ۹۶ درصد تبادلات مالی ایران و روسیه با ارز‌های ملی است

تبلیغات بنری

به گزارش یستا سرویس مطبوعاتی کرملین تاکید کرد که روسای جمهور دو کشور توجه ویژه ای به توسعه روابط تجاری و اقتصادی دارند. رشد تجارت متقابل بین دو کشور در سال 2023 با وجود کاهش جزئی، در مجموع به چهار میلیارد دلار رسید.

این نهاد رسانه ای همچنین اعلام کرد: رشد تجارت متقابل دو کشور از پایان دی ماه تا مرداد ماه سال جاری به 12.4 درصد رسید که رکورد بالایی محسوب می شود. سهم ارزهای ملی در پرداخت های متقابل بیش از 96 درصد است.

دفتر مطبوعاتی کرملین تایید کرد که روسیه و ایران در حال اجرای پروژه های مشترک بزرگ در زمینه حمل و نقل و انرژی هستند. کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب نیز در حال توسعه است و روابط ایران و روسیه در حال گسترش است.

این در حالی است که روسیه این هفته میزبان روسای جمهور و مقامات بلندپایه گروه بریکس در کازان است و قرار است روز چهارشنبه، مسعود پزشکیان و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری ایران و روسیه با یکدیگر دیدار کنند.

یوری اوشاکوف دستیار رئیس جمهور روسیه دوشنبه شب گفت: ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه با مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو خواهد کرد.

اعلام شد: نشست اصلی و رسمی سران بریکس روز چهارشنبه دوم آبان 1403 هجری شمسی با موضوع «تقویت چندجانبه گرایی برای توسعه و امنیت عادلانه جهانی» برگزار می شود.

منبع: یستا

تبلیغات بنری