مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

کاخ سفید: بایدن مشاعرش را از دست نداده است

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید پس از واکنش گسترده اعضای ارشد حزب دموکرات در مورد سلامت روانی جو بایدن رئیس جمهور و اذعان به نگرانی های «مشروع و موجه» درباره این موضوع که او از بیماری آلزایمر یا زوال عقل رنج نمی برد.

در جریان مناظره هفته گذشته با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، بایدن به طرز مشهودی گیج شده بود، کلمات خود را به زبان می آورد و در تلاش برای تکمیل جملات خود بود. رسانه های مطرح آمریکایی عملکرد رئیس جمهور 81 ساله آمریکا را یک فاجعه توصیف کردند و حامیان مالی حزب دموکرات خواستار توقف فوری مبارزات انتخاباتی وی شدند.

نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا گفت: فکر می کنم ما حق داریم این سوال را بپرسیم. آیا بیماری عود کرده است یا فقط یک عارضه موقتی است؟

ژان پیر در پاسخ به این موضوع گفت: ما نگرانی ها را درک می کنیم. رئیس جمهور شب خوبی نداشت. بایدن سرما خورده بود و صدایش خشن بود. او می داند که چگونه کار خود را انجام دهد و چگونه بعد از آن شب به بحث بازگردد.

با این حال، سؤالات در مورد هوشیاری ذهنی بایدن همچنان بر کنفرانس خبری یک ساعته غالب بود. سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا سوابق پزشکی بیشتری درباره وضعیت جسمانی بایدن منتشر خواهد شد، گفت: خیر.

او همچنین در مورد اینکه آیا بایدن در آزمون شناختی شرکت کند، گفت که چنین آزمایشی “تضمین نشده است”. ژان پیر در پاسخ به این سوال که آیا بایدن “معلول” است یا خیر، به “نه” رضایت داد و سپس با کنایه به خبرنگاری که این سوال را پرسیده بود گفت: “شاید شما بهتر بدانید!”

سخنگوی کاخ سفید همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بایدن از بیماری آلزایمر یا هر نوع زوال عقل یا هر نوع بیماری ناتوان کننده ای که ناتوانی وی در بیان یک جمله منسجم را توضیح دهد، رنج می برد، افزود: پاسخ منفی است.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط CBS News با YouGov در این مناظره، 72 درصد از رای دهندگان معتقدند که بایدن از سلامت روانی و شناختی لازم برای ریاست جمهوری برخوردار نیست. همچنین بر اساس این نظرسنجی، حتی در میان دموکرات ها، حدود 45 درصد معتقدند که می بایدن باید از انتخابات کنار بکشد.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا