مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

ژنرال صهیونیست: ادامه جنگ یعنی فروپاشی اسرائیل نه حماس

تبلیغات بنری

با توجه به ادامه انتقادات و حملات علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل تلاش وی برای ادامه جنگ و طرح شرایط جدید در مذاکراتی که منجر به شهادت اسرای صهیونیست در نوار غزه شد، اسحاق بورک، ژنرال بازنشسته صهیونیست، گفت: ارتش و یکی از مقامات سابق در پاسخ به شکایات سربازان این رژیم در مقاله ای از روزنامه عبری هاآرتص اعلام کردند که اصرار نتانیاهو و دولتش بر ادامه این جنگ شکست خورده است و اعتقاد آنها به آتش بس به معنای است. شکست و تسلیم تهدیدی برای اسرائیل تلقی می شود نه برای حماس.

اسحاق باراک تاکید کرد: این ادعای کذب مبنی بر اینکه خروج ارتش اسرائیل از نوار غزه منجر به تقویت حماس و حمله دیگری می شود و با خساراتی بیشتر از حمله 7 اکتبر به اسرائیل همراه خواهد بود، نشان از درک نادرست از حوادث غزه دارد. نوار.

وی افزود: ادامه جنگ باعث تضعیف ارتش اسرائیل می شود. ارتشی که از چالش های زیادی رنج می برد و ضعیف شده است و هر روز شاهد کشته و زخمی شدن نیروهای خود هستیم. در همین حال، حماس هم اکنون صفوف خود را با جوانان فلسطینی پر کرده است.

این ژنرال صهیونیست گفت: حقیقت این است که اهداف جنگی اسرائیل از جمله نابودی حماس و آزادی تمامی اسرا با فشار نظامی محقق نشد و اگر این جنگ با همین سرعت و با اهداف نامشخص ادامه یابد، نه تنها بتواند به آن دست یابد. ما نمی توانیم حماس را نابود کنیم

آیزاک برک با انتقاد شدید از مواضع نتانیاهو در مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا و اصرار وی بر ماندن در محور فیلادلفیا تاکید کرد که موضع نتانیاهو در ماندن در محور فیلادلفیا به معنای حکم اعدام برای اسرای اسرائیل و جنگ فرسایشی بی پایان است.

وی با اشاره به ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی برای نبرد در جبهه های متعدد، تصریح کرد: ضرورت مقابله با تهدیدات حزب الله در جبهه شمالی و همچنین تهدیدات در کرانه باختری، ارتش اسرائیل را مجبور به عقب نشینی نیروهای خود می کند. از غزه زیرا او قدرت لازم برای مبارزه در چند جبهه را ندارد.

ژنرال فوق الذکر صهیونیست ادامه داد: حماس این توانایی را دارد که کنترل نوار غزه را چه زیرزمینی و چه بالای آن بازپس گیرد و شکست و نابودی این جنبش غیرممکن است. به ویژه، تونل های تخریب شده توسط ارتش اسرائیل در نوار غزه تنها درصد کمی از کل تونل های متعلق به حماس در این نوار را تشکیل می دهد.

در ادامه مقاله اسحاق باراک آمده است: اگر اسرائیل عملیات نظامی خود در نوار غزه را متوقف کند، این تسلیم شدن در برابر آن تلقی می شود و پس از آن باید برای آزادی اسرا و پایان جنگ در غزه به توافق برسد. به منظور جلوگیری از جنگ، جلوگیری از حملات منطقه ای و چند جبهه ای علیه اسرائیل با پیامدهای ویرانگر.

بر اساس این مقاله، تنها راه اسرائیل برای بازسازی ارتش، اقتصاد و روابط بین‌الملل خود پایان دادن به جنگ است.

آیزاک بورک نیز در مقاله ای جداگانه اعلام کرد که در صورت ادامه جنگ فرسایشی اسرائیل با حماس و حزب الله، اسرائیل ظرف یک سال نابود خواهد شد.

وی اظهارات دانیال هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در خصوص جنگ غزه را تکذیب کرد و تاکید کرد: هاگاری کاملا دروغ می گوید و نیروهای ارتش اسرائیل بر اساس گفته های وی در حال جنگ با نیروهای حماس نیستند. ارتش نه تنها در غزه به پیروزی نرسید، بلکه شکست خورد. نیروهای ذخیره در ارتش اسرائیل فراری هستند و می گویند که نمی خواهند در جنگ غزه شرکت کنند. زیرا آنها می دانند که نمی توان در این جنگ پیروز شد و به همین دلیل است که خواسته های زیادی برای توقف جنگ وجود دارد زیرا ما فقط کشته خواهیم شد.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا