مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

چگونه از سلامت تخم مرغ‌ها مطمئن شویم؟

تبلیغات بنری

به گزارش جهان نیوز به نقل از سلامت نیوز، تخم مرغ یکی از مغذی ترین غذاها محسوب می شود و می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد، اما مانند گوشت خام، مرغ و ماهی، فاسد شدنی هستند. حتی تخم مرغ تمیز و تازه ممکن است حاوی باکتری سالمونلا انتریکا (SE) باشد که می تواند باعث بیماری های ناشی از غذا شود.

البته تعداد تخم های آلوده به سالمونلا انتریکا بسیار کم است.

برای ایمنی مواد غذایی، تخم مرغ ها باید قبل از مصرف به طور ایمن نگهداری شوند، به سرعت در یخچال نگهداری شوند و کاملا پخته شوند.

سالمونلا چگونه تخم مرغ را آلوده می کند؟

باکتری ها را می توان در قسمت بیرونی تخمک یافت. این به این دلیل است که تخم مرغ از طریق مدفوع از بدن مرغ خارج می شود. به همین دلیل، تخم مرغ ها باید در کارخانه فرآوری شسته شوند. تمام تخم مرغ های درجه بندی شده USDA و اکثر پردازنده های با حجم بالا مرحله شستشو را با شستشوی ضد عفونی کننده در کارخانه فرآوری دنبال می کنند.

تخم ها همچنین ممکن است پس از گذاشتن به باکتری سالمونلا انتریکا از طریق منافذ پوسته آلوده شوند. SE همچنین می تواند داخل یک تخم مرغ ترک خورده و کامل باشد. آلودگی تخم مرغ ممکن است به دلیل باکتری های موجود در دستگاه تناسلی مرغ قبل از تشکیل پوسته در اطراف زرده و سفیده باشد. SE جوجه ها را بیمار نمی کند.

محققان می گویند در صورت وجود، SE می تواند در زرده یا سفیده تخم مرغ وجود داشته باشد. بنابراین به همه توصیه می شود از خوردن زرده و سفیده تخم مرغ خام یا نیمه پخته یا محصولات حاوی تخم مرغ خام یا نیمه پخته خودداری کنند.

چه کسی برای خوردن تخم مرغ خام یا نیم پز “در خطر” است؟

نوزادان، کودکان خردسال، سالمندان، زنان باردار و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند به ویژه در برابر عفونت های SE آسیب پذیر هستند. بیماری مزمن سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و فرد را در برابر بیماری های ناشی از غذا آسیب پذیر می کند.

به طور کلی باید از خوردن غذاهای حاوی تخم مرغ خام خودداری کرد.

پودر سفیده تخم مرغ سفیده تخم مرغ خشک (آلبوم خالص) است. می توان آن را با مخلوط کردن پودر با آب بازسازی کرد. پودر آماده شده مانند سفیده تخم مرغ تازه می چرخد ​​و به دلیل پاستوریزه بودن می توان بدون پخت و پز با خیال راحت از آن استفاده کرد. این محصول معمولاً همراه با لوازم پخت و تزئین به فروش می رسد.

چرا باید تخم مرغ را در یخچال نگهداری کرد؟

نوسانات دما برای ایمنی بسیار مهم است.

به دلیل نگرانی در مورد سالمونلا، تخم های جمع آوری شده از مرغ های تخمگذار باید در سریع ترین زمان ممکن در یخچال نگهداری شوند. زمانی که تخم‌مرغ‌ها در یخچال قرار می‌گیرند، باید همینطور بمانند.

یک تخم مرغ سرد در دمای اتاق می تواند باعث تعریق شود که حرکت باکتری ها به داخل تخم مرغ را تسهیل می کند و رشد باکتری ها را افزایش می دهد. تخم مرغ های سرد شده را نباید بیش از دو ساعت بیرون از یخچال بگذارید.

شستن تخم مرغ برای مصرف کنندگان ضروری نیست. در واقع، شستن خطر آلودگی را افزایش می دهد زیرا آب می تواند از طریق منافذ پوسته به تخم مرغ وارد شود.

چرا تخم مرغ آب پز زودتر از تخم مرغ تازه خراب می شود؟

وقتی پوسته تخم مرغ کاملاً پخته شد، لایه محافظ آن شسته می شود و منافذ پوسته برای ورود باکتری ها باز می ماند و آن را آلوده می کند. تخم‌مرغ‌های پخته شده باید در مدت دو ساعت پس از پخت در یخچال نگهداری شوند و در عرض یک هفته استفاده شوند.

ذخیره سازی ایمن در فروشگاه ها

در فروشگاه، تخم مرغ های درجه A یا AA را با پوسته تمیز و ترک نخورده انتخاب کنید. مطمئن شوید که در یخچال است. هر گونه باکتری موجود در تخم مرغ می تواند به سرعت در دمای اتاق تکثیر شود. هنگام خرید محصولات یا جایگزین های تخم مرغ، به دنبال ظروفی باشید که محکم بسته شوند.

تخم مرغ ها را مستقیماً به خانه ببرید و بلافاصله در دمای 40 درجه فارنهایت یا کمتر در یخچال بگذارید. آن را در کارتن خود نگه دارید و در سردترین قسمت یخچال قرار دهید نه درب.

باکتری ها می توانند از طریق شکاف های پوسته وارد تخم ها شوند. هرگز تخم مرغ شکسته نخرید. با این حال، اگر تخم‌ها در راه خانه از فروشگاه شکستند، آن‌ها را در ظرف تمیزی بشکنید، در آن را محکم ببندید، در یخچال بگذارید و ظرف دو روز استفاده کنید. اگر تخم‌مرغ‌ها در حین پخت خشن ترک بخورند، بی خطر هستند. به یاد داشته باشید که تمام تخم مرغ ها باید کاملا پخته شوند.

آیا رنگ پوسته بر مواد مغذی تخم مرغ تأثیر می گذارد؟

به گفته دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، نژاد مرغ تعیین کننده رنگ تخم‌های آن است. تفاوت معنی داری در سطح مواد مغذی در تخم مرغ های پوسته سفید و قهوه ای وجود ندارد.

مرغ آراکونای آمریکای جنوبی تخم‌هایی می‌گذارد که رنگ آن از آبی متوسط ​​تا سبز متوسط ​​است. ادعاهای تغذیه ای مبنی بر اینکه تخم مرغ آراکونا حاوی کلسترول کمتری نسبت به سایر تخم مرغ ها است، اثبات نشده است.

چگونه از سالم بودن تخم مرغ مطمئن شوید؟

یک تخم مرغ زمانی می تواند در آب شناور شود که سلول هوای آن به اندازه کافی بزرگ باشد که بتواند آن را شناور نگه دارد. این بدان معنی است که تخم مرغ قدیمی است، اما ممکن است استفاده از آن کاملا بی خطر باشد.

تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید و قبل از اینکه تصمیم بگیرید آن را استفاده کنید یا دور بیندازید، آن را از نظر ظاهر یا بوی غیرعادی بررسی کنید.

تخم مرغ گندیده، چه خام و چه پخته، وقتی پوسته آن شکسته شود، بوی بدی خواهد داشت.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا