مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

چند درصد از کودکان کار خانواده دارند؟

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از ایسنا، معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: تعداد کودکان کار در ایران نسبت به بسیاری از کشورها کمتر است اما آمار دقیقی از کودکان کار نداریم زیرا این آمار نسبی است و سرشماری در این حوزه انجام نشده است.


محمد عباسی در گردهمایی کودکان ایرانی که شامگاه چهارشنبه 22 تیرماه با حضور جمعی از مسئولان و فعالان دولتی حامی کودکان آسیب پذیر و کودکان کار در مشهد برگزار شد، افزود: حدود 70 تا 80 درصد از این تعداد است. بچه ها خانواده دارند و باید برگردند. فراهم کردن فرصتی برای بازگشت کودکان به خانواده.

عباسی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال حدود 50 تا 60 درصد فرزندان نان آور خانواده هستند که باید این مشکل حل شود تا مجبور به کار و بازگشت به آغوش خانواده نباشند.

وی در آپته درباره تعداد کودکان کار در کشور گفت: ما کودکان کار داریم اما تعداد ما در مقایسه با کشورهایی مانند هند خیلی زیاد نیست در هند حدود 300 تا 400 میلیون نفر روز خود را در خیابان سپری می کنند.

وی با بیان اینکه کودکان معمولاً مرتکب اشتباه می شوند و باید برای انتخاب روش صحیح آموزش ببینند، تصریح کرد: اگر کودکان به خاطر اشتباهات خود تنبیه شوند این برخلاف نگرش تربیتی است و به همین دلیل بر مدارا و نادیده گرفتن تاکید می شود علاوه بر این، مهربانی یکی از جنبه های آن است که کودکان در آینده سالم خواهند بود.


عباسی تصریح کرد: در ایران آمار دقیقی نداریم زیرا این آمار نسبی است و سرشماری در این زمینه انجام نشده است بهتر است این کودکان در هر محله و منطقه ای توسط افراد اعیانی منطقه شناسایی شوند. آشنایی با اقلیم منطقه و مشکلات آنها باید مورد توجه قرار گیرد که یکی از کارهای ستودنی سازمان های مردم نهاد است.


وی با یادآوری و اشاره به خدمات بزرگ سازمان های مردم نهاد در حوزه کودکان کار که وقت، انرژی و دارایی خود را در این راه گذاشتند، گفت: این عزت را دست کم نگیرید که کار بزرگی انجام می دهید.


عباسی تصریح کرد: مسیر و مسیر شهید رئیسی مسیری بود که جامعه آن را پذیرفت و درک کرد و خلاصه و خلاصه فضایلی بود که مردم می خواستند در این مسیر ادامه دهند.


وی افزود: در انجام هر کاری شناخت نیرو به ویژه جهت بسیار مهم است زیرا اگر جهت نادرست باشد فایده ای ندارد و هر چه بیشتر تلاش کند از حقیقت دورتر می شود.

باید مقدمه و بستری برای توانمندسازی کودکان کار فراهم شود
معاون وزیر کشور تصریح کرد: در دنیا هم کارهای خیریه انجام می شود و این فقط مختص مسلمانان و شیعیان نیست، زیرا این یک امر قلبی است که خداوند این رحمت و محبت را در وجود هر انسانی قرار داده است، اما در جهان. این خیریه فقط جنبه عاطفی دارد و کمک بیشتر اقتصادی است چون این طرف برایشان مهم است.


وی تاکید کرد: بعد اقتصادی اساس کار است و مشخص است که مهم است، اما بحث ما این است که توانمندسازی انسان فقط از این بعد نشات نمی گیرد و ابعاد مختلفی دارد و موضوع مهم توانمندسازی کودکان فقیر و کار است. این است که فرصت احیای وجود این انسان فراهم و حداکثر شود.


عباسی بیان کرد: باید به این کودکان مقدمه ای برای رشد داده شود، زیرا برخی از این کودکان در محیط رشد مناسبی قرار ندارند و این باعث می شود که به بزهکاری و انواع تخلفات و غیره بیفتند. مشکل محیطی است که آنها در آن بزرگ شده اند و شاید اگر ما در این مسیر بودیم، همین اتفاق می افتاد.


وی با اشاره به فرار این کودکان از خانواده بیان کرد: ابتدا باید فضای خانواده بهتر شود و عوامل جذابی برای بازگشت آنها به این پناهگاه فراهم شود که نیازمند دانستن علت اصلی این فرار و دوری از آنها است. جایی که به آن پناه بردند. خانواده.


معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه همه ما باید یک فرآیند هم افزایی ایجاد کنیم که همه یک وظیفه مانند پازل را بر عهده بگیرند، گفت: در زمینه درمان هاری عقب هستیم و تجربه ما در درمان کم است و بسیاری از کودکان در مراکز نگهداری از کودکان کسب می کنند. تجربیات بچه های دیگر از یکدیگر و این جلسات به ما کمک می کند که در یک مسیر باشیم و در مسیر درست حرکت کنیم.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا