مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

چرا کار پزشکیان و پورمحمدی سخت‌تر شد؟

تبلیغات بنری

گروه سیاسی جهان نیوز، حسین خان باب زاده: بخش مهم و خطرناک انتخابات ریاست جمهوری پس از شهادت آیت الله رئیسی عزیز، جایی است که جریان اصلاحات و اعتدال با تمام قوا فرصت بازگشت به قدرت و بازگشت کشور به دهه فاجعه بار 90 را فراهم کرد. در حالی که قبل از آن، حداقل برای پنج سال آینده، فکر بازگشت به قدرت را یک فانتزی می دانستند. به خصوص که تصویر دولت بعد از حسن روحانی، دولتی دلسوز، سازنده و موفق در افکار عمومی بود.

در این میان کاندیدایی که احساس وظیفه می کند و تمام تلاش خود را برای تنویر افکار عمومی و تبیین شرایط کشور در دهه اخیر و البته زحمات شهید رئیسی می کند. علی رضا زاکانی او هست. مطمئناً نیمی از روند انتخابات ریاست جمهوری در 17 تیر روشنگری در مورد عاملان وضعیت موجود است که همگی در مقر یک نامزد جمع شده اند و قصد بازگشت به پاستور را دارند. ما نباید به پزشکان به عنوان کاندیدای اصلاح طلب نگاه کنیم، بلکه باید به عنوان رای دهندگان دولت سوم روحانی نگاه کنیم. متأسفانه سایر کاندیداهای RUF زمان کافی را صرف این امر نمی کنند و فقط برنامه های خود را ارائه می دهند. به همین دلیل تخریب رسانه های اصلاح طلب در روزهای اخیر متوجه زاکانی شده است.

عزم ایدئولوژیک اصلاح طلبان و اعتدالیون را می توان از عصبانیت ظریف، سخنرانی جهانگیری، فعالیت آذری جهرمی، صفحه اول روزنامه های اصلاح طلب، مبارزه کانال های اصلاح طلب و ده ها مورد دیگر فهمید.

برخلاف تمام توضیحات زاکانی درباره پشت سر پزشکان و اعضای کادرش، شب گذشته فقط یک نکته درباره کناره گیری او مطرح شد تا بتوانند توضیحات زاکانی را به چالش بکشند که زاکانی هم به صراحت گفت: شما خیلی زیاد دارید. از این آرزوها و «نمی گذارم رئیس جمهور بشی».

البته پورمحمدی دقایقی قبل از پزشکان برای فرار از سوالات و توضیحات زاکانی در این سه مناظره از این حربه استفاده کرده بود که یادآور نوعی هماهنگی ناشیانه کادر پزشکی با پورمحمدی است.

زاکانی در سه مناظره گذشته بارها تاکید کرد که اجازه نمی دهد جریانی که سه دهه است قدرت را در کشور در دست گرفته و مسبب بسیاری از مشکلات امروز است، در نقش طلبکار، طلبکار و طلبکار ظاهر شود. نجات دهنده

تنها تاکتیک در مورد انحراف دستگاه روشنگری زاکانی، پزشکان و پورمحمدی از همان توضیحات کناره گیری و پوشش استفاده کردند که جواب نداد و با واکنش قاطع و موضع روشن زاکانی مواجه شد. در عمل، کار برای این دو نامزد دشوارتر شده است، زیرا هنوز دو مناظره باقی مانده است.

بیشتر بخوانید:
چند نکته درباره مناظره دوم/ زاکانی: فضا را برای مردم شفاف کنید

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا