به گزارش یستا پرویز خسروشاهی رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به سوالی مبنی بر معیار سنی خودرو در پرداخت خسارت خودرو گفت: خودروها با افزایش طول عمر خود در تصادفات قیمت کمتری دارند بنابراین خسارت کمتری را نیز شامل می شوند. به عنوان یک قاعده کلی، خودرویی که 0 کیلومتر، 2 یا 3 سال از عمر آن می گذرد، در صورت تصادف آسیب بیشتری می بیند و در نتیجه خسارت بیشتری دریافت می کند. این دستورالعمل از ابتدای دی ماه اجرایی می شود.
وی درباره برخی اظهارنظرها در خصوص افزایش موارد کلاهبرداری و بهره برداری در صنعت بیمه با اجرای این قانون (کاهش خسارات خودرو) گفت: کلاهبرداری و تبانی در صنعت بیمه در تمام دنیا وجود دارد. طبیعتا شرکت های بیمه اقدامات لازم را برای جلوگیری از این اتفاق انجام می دهند. اما وظیفه اصلی نظارت بر تقلب های احتمالی و برخورد سیستماتیک با آنهاست.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تاخیر در اجرای پرداخت الکترونیکی بیمه تکمیلی درمان، توضیح داد: تبدیل این سرویس به صورت الکترونیکی به دلیل عوارضی که دارد زمان زیادی می برد اما در طرح گنجانده شده است.
خسروشاهی با اشاره به اینکه 5 سال است پرداخت بیمه تکمیلی به صورت الکترونیکی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: برای انجام بیمه تکمیلی به صورت الکترونیکی، پزشکیان، بیمارستان ها، داروخانه ها و تمامی مراکز درمانی باید تمامی اطلاعات را وارد سامانه کنند. اما در حال حاضر این مورد نیست و ما اطلاعات کاملی نداریم. آیا شرکت های بیمه ابزاری دارند که این بخش ها را مجبور به ثبت اطلاعات الکترونیکی کنند؟
رئیس کل بیمه مرکزی، عدم همکاری کارکنان و مراکز درمانی را مهمترین مشکل در تاخیر در اجرای پرداخت الکترونیکی بیمه تکمیلی درمان دانست و گفت: آسان ترین کار در این فرآیند به ما (بیمه مرکزی) مربوط می شود. و بخش اصلی و پیچیده آن کادر درمانی و مراکز درمانی است.
خسروشاهی همچنین در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بدهکاران کلان صنعت بیمه اظهار کرد: از نظر کارشناسان، معرفی بدهکاران بیمه عملی نیست و مشکل ایجاد می کند. فروش بیمه کاری است که با توجه به شرایط موجود افراد به دنبال خرید اقساطی حق بیمه هستند و مطمئناً می توانند به تعهدات خود عمل کنند.
وی ادامه داد: نظارت مرکزی بر بیمه ها به گونه ای خواهد بود که اجازه رشد معوقات و مطالبات شرکت های بیمه را ندهیم.
رئیس کل بیمه مرکزی افزود: گاهی از این مطالبات خطا استنباط می شود که بخش زیادی از این مطالبات ناشی از بیمه نامه های اقساطی است. به عنوان مثال، در بخش بیمه درمانی که به صورت ماهانه پرداخت می شود، کل هزینه های کل سال به عنوان خسارت به شرکت بیمه محسوب می شود و مطالبات دریافت نمی شود.
منبع: تسنیم
مطالب مرتبط
مزایای خرید از داروخانه آنلاین داروشهر: چرا آنلاین خرید کنیم؟
گلبانگ محراب تا بانگ مضراب | یادی از مرحوم جواد بدیعزاده، موسیقیدان و آهنگساز خوشنام ایرانی
هیاهوی کاندیدای بدون برنامه در رسانهها| یک مشت اظهارات عوام پسندانه!