مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

چرا نقش شهیدسلیمانی از این فیلم حذف شد؟

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز ، مراسم «فاده صدیق» که به همت معاونت هنری و فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بخش های مختلف ادبیات (شعر، داستان کوتاه، خاطره نویسی)، انیمیشن (کارتون و کاریکاتور) برگزار شد. ) و هنرهای تجسمی (کلیپ ها، آثار ویدئویی) شروع شد، موسیقی، مستند و کوتاه)، هنرهای تجسمی (پوستر، نمودار و کارتون)، جینگل، موسیقی، نماهنگ، پادکست و استندآپ. فرآیند دریافت آثار هنری

همزمانی این رویداد با چهلمین سالگرد صنعت موشکی ایران، یکی از محورهای اصلی جشنواره را به شهید تهرانی مقدم، پدر صنعت موشکی ایران تبدیل کرد. ابوالفضل مقرم در نشست خبری این رویداد از علاقه ویژه به نقش شهید طهرانی مقدم در نیروی موشکی ایران در این رویداد خبر داد و گفت: شهید حاج حسن تهرانی مقدم و چهلمین سالگرد صنعت موشکی است. یکی از موضوعات اصلی این رویداد این جشنواره

این رفیق در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم به نکاتی در خصوص برگزاری این مراسم اشاره کرد و گفت: همانطور که می دانید عملیات «وعده صادق» اتفاق مهمی است که در تاریخ ایران ثبت شده است. با برگزاری این رویداد می خواهیم جزییات این رویداد ملی را برای افراد مختلف توضیح دهیم. مقام معظم رهبری خاطرنشان کردند: در همه موارد باید حقایق را «درست» به جامعه گفت. در این میان زبان هنر بهترین انتخاب است. این زبان برای همه طبقات جذاب و قابل فهم است. ما معتقدیم که رویداد مهمی مانند عملیات وعده صادق را باید به بهترین زبان، یعنی زبان هنر برای مردم ایران گفت. هدف ما این است که از تحریف این رویداد جلوگیری کنیم و حقیقت را به درستی به مردم بگوییم. در این صورت نسل جدید می تواند آن را بهتر درک کند و به وجود آن افتخار کند.

وی درباره تقدیم یکی از موضوعات جشنواره به شهید طهرانی مقدم در چهلمین سالگرد صنعت موشکی ایران گفت: فکر می کنم نتوانستیم به اندازه کافی آثار هنری تولید کنیم، نه تنها درباره او، بلکه درباره همه شهدا و قهرمانان ایران زمین. . کشور ما از دفاع مقدس تا کنون. در غرب می بینید که هنوز آثار هنری زیادی برای جنگ جهانی اول و دوم به زبان ها و قالب های مختلف تولید می شود، اما آثار محدودی تولید شده و منابع کمی درباره قهرمانان ایرانی در دسترس است. به نظر من مسئولان فرهنگی و هنری باید نگاه جدی تری به ارائه این چهره ها و از سوی دیگر حمایت از این آثار داشته باشند.

وی ادامه داد: شهید طهرانی مقدم پدر موشکی ایران است اما از لحاظ فنی بهای او را دیر پرداختیم. شاید اولین باری که نام او به طور جدی در آثار هنری مطرح شد چند سال پیش بود و قبل از آن عده کمی از فعالیت های او اطلاع داشتند. البته در این مدت آثار فرهنگی و هنری با محوریت آن تولید شد اما معتقدم هنوز حق مطالب پرداخت نشده است. در جشنواره «فاده صدیق» شهید طهرانی مقدم یکی از دغدغه های اصلی ماست. هدف ما ارائه بهتر و گسترده تر آنهاست و علاوه بر آن قصد داریم از آثار تولید شده با موضوع آنها نهایت استفاده را ببریم. امیدوارم بتوانیم خوراک فرهنگی مناسبی برای نسل جوان در مورد شهید تهرانی مقدم فراهم کنیم.

ابوالفضل حمار در یکی از مصاحبه های قبلی خود با تسنیم گفت: دوست دارم نقش سردار سلیمانی را بازی کنم، حتی اگر یک پلان باشد، چون ته صورتم شبیه است حاج قاسم برای نقش سردار سلیمانی آماده هستم و دستمزد نمی گیرم.

چرا نقش شهید سلیمانی از فیلم احمد حذف شد؟!
این بازیگر سینما و تئاتر درباره پیشنهادات برای بازی در نقش شهید سلیمانی گفت: در دو سال اخیر کارهای زیادی در حوزه تئاتر و سینما برای ایفای نقش شهید سلیمانی به من پیشنهاد شده است. او در برخی از آنها شرکت کرد که نمونه آن نمایش «شهدای غواص» است که در تهران و کیش به نمایش درآمد. یکی دو نقش در این فیلم هم به من پیشنهاد شد. در یکی از آنها نقش شهید برجعفری به من پیشنهاد شد که متاسفانه اجرایی نشد و با مشکلاتی مواجه شدند. کار دوم فیلم احمد بود که در آن نقش شهید سلیمانی را بازی کردم اما به دلایلی نقش حاج قاسم و صحنه های مربوط به من از فیلم حذف شد. پس از این اتفاق، از گروه تولید خواستم که نام من را از تیتراژ حذف کنند، زیرا باعث سردرگمی می شد.

الرفیق در پاسخ به این سوال که چرا کلیپ های مربوط به شهید سلیمانی در این فیلم دیده نمی شود، گفت: بحث اصلی بر سر اعتراض دوستان بود که گفتند حاج قاسم در این فیلم ضعیف است در حالی که ایشان بازی می کردند. نقش بسیار قوی نقشی در داستان اصلی (حادثه زلزله بم). انتظارشان این بود که نقش شهید سلیمانی نه به اندازه نقش الکاظمی، بلکه پررنگ‌تر در فیلم ظاهر شود.

وی در پایان گفت: با این حال چند کار دیگر در همین نقش به من پیشنهاد شد اما نپذیرفتم چون احساس می کردم مشاغل ضعیفی هستند. صبرم را ادامه می دهم تا بالاخره بتوانم با یک کار خیر شهید سلیمانی را گرامی بدارم.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا