مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

چالش گرمازدگی در مراسم اربعین

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، جعفر میادفر در چهارمین همایش سلامت در اربعین که چهارشنبه ۲۲ تیرماه در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: شرایط ارائه خدمات بهداشتی در مراسم اربعین فراهم شده است. سال به سال سخت تر می شود.

وی با بیان اینکه چالش اصلی حوزه سلامت در مراسم اربعین، آفتاب زدگی است، تصریح کرد: در رابطه با مراسم حج باید بگوییم که اگرچه زائران قبل از مراسم حج رصد می شوند و افرادی که توانمندی لازم را ندارند، هستند. در صورت جلوگیری از سفر، باید به این موارد توجه شود، اما باز هم برخی از زائران در مراسم حج امسال جان خود را از دست دادند. خوشبختانه در مراسم اربعین سال گذشته هیچ یک از زائران ایرانی بر اثر گرمازدگی فوت نکردند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه استان های جنوبی کشور با چالش پشه آئدس مواجه هستند، خاطرنشان کرد: موضوع تب دنگی و پشه آئدس نیز حوزه سلامت را با چالش مواجه می کند، در حالی که استان های همجوار در کشورهایی که سطح سلامت چندان بالایی ندارند نیز از تب دنگی رنج می برند.

وی با اشاره به زائرانی که از کشورهای همسایه برای شرکت در مراسم اربعین باید از ایران عبور کنند، بر نظارت و نظارت بر سلامت آنان در بدو ورود به کشور و در عین حال بر لزوم نظارت و پیگیری سلامت زائران تاکید کرد. اربعین. وی به کشور گفت: بار دیگر تاکید می کنم زائران از کشورهای مختلف با سطوح مختلف سلامت در مراسم اربعین شرکت می کنند. موضوع نظارت بر زائران پس از بازگشت به کشورشان نیز حائز اهمیت است.

میادفر با اشاره به اهمیت مؤلفه آموزش خاطرنشان کرد: تمرکز ما بر آموزش موکب ها بود. مثلا آموزش زنجیره سرد برای موکب ها را آموزش می دهیم. پیش بینی ها حاکی از آن است که دمای هوا در مراسم اربعین بین 50 تا 60 درجه سانتیگراد خواهد بود. به همین دلیل ما آموزش نگهداری مواد غذایی و زنجیره سرد را ارائه می دهیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور درباره تامین آب آشامیدنی گفت: در سال گذشته اقدامات خوبی برای تامین آب آشامیدنی به صورت بطری انجام دادیم. امسال مقدمات این موضوع را فراهم کرده ایم.

وی به برگزاری چهارمین همایش سلامت در اربعین اشاره کرد و گفت: دستاوردها و تحقیقات پژوهشگران حاضر در این همایش می تواند چراغ راه عوامل اجرایی حوزه سلامت در اربعین باشد. به این ترتیب می توانیم نقاط ضعف خود را شناسایی کنیم و نتایج پژوهشگران چراغ راه ما خواهد بود.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا