مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

پیشتازی ترامپ در نظرسنجی‌های انتخاباتی

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در گفت و گو با اعضای ستاد انتخاباتی خود با تاکید بر ادامه حضور در انتخابات ریاست جمهوری 2024 گفت: من نامزد حزب دموکرات هستم. ” “هیچ کس مرا اخراج نخواهد کرد.”

به گزارش یورونیوز، بایدن همچنین در ایمیلی که ستاد انتخاباتی اش ارسال کرد، گفت که تا پایان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی خواهد ماند.

عملکرد ضعیف بایدن در مناظره با دونالد ترامپ سوالات زیادی را در مورد ادامه نامزدی این مرد 81 ساله ایجاد کرد.

رویترز گزارش داد که بایدن عصر چهارشنبه با 24 فرماندار و شهردار دموکرات از سراسر ایالات متحده گفتگو کرد. در میان افرادی که بایدن با آنها صحبت کرد، گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا و گرچن ویتمر فرماندار میشیگان بودند. از نیوسام و ویتمر به عنوان نامزدهای احتمالی نامزدی دموکرات ها در صورت کناره گیری بایدن نام برده شده است.

وس مور فرماندار مریلند پس از دیدار با بایدن به خبرنگاران گفت: رئیس جمهور همیشه ما را می خواست و ما از او حمایت خواهیم کرد.

برخی منابع در کاخ سفید از گفت‌وگوی میان رئیس‌جمهور آمریکا و اعضای ارشد حزب دموکرات از جمله رهبر اکثریت سنا، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان و اعضای برجسته سنا خبر دادند.

پس از مناظره بایدن با ترامپ، نگرانی ها در مورد آمادگی او برای رهبری کشور و توانایی او برای پیروزی در انتخابات افزایش یافت.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه در پاسخ به این سوال که آیا بایدن در نظر دارد از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند، گفت: «مطمئناً خیر».

پیشتر رویترز در گزارشی گزارش داده بود که از هر سه دموکرات، یک نفر خواهان کناره گیری بایدن و جایگزینی فرد دیگری در رقابت های انتخاباتی است.

نتایج دو نظرسنجی منتشر شده در روز چهارشنبه نشان می دهد که دونالد ترامپ اکنون با محبوبیت 48 درصدی از جو بایدن در مقایسه با محبوبیت رقیب دموکرات خود 42 تا 43 درصد پیشتاز است.

یکی دیگر از عواملی که موقعیت بایدن را در این رقابت پیچیده تر می کند، درخواست برخی از کمک کنندگان به حزب دموکرات و برخی از نمایندگان این حزب برای کنار کشیدن بایدن از رقابت های ریاست جمهوری است. در آخرین مورد، رائول گرایولا از آریزونا در گفتگو با اعضای دموکرات کنگره خواستار کناره گیری بایدن از رقابت های انتخاباتی شد.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا