مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

پژمانفر: کوتاهی‌های بانک‌ها نسبت به موضوع وام ازدواج را به مراجع قضایی منتقل می‌کنیم

تبلیغات بنری



رئیس کمیته اصل 90 شورای اسلامی گفت: اگر بانک مرکزی به تعهدات خود عمل نکند جای بسی تاسف دارد و قصورات مربوط به موضوع وام ازدواج را به مراجع قضایی ارجاع خواهیم داد. ” ”

به گزارش یستا نصرالله بیگمان فر در گفتگوی زنده با شبکه خبر گفت: متأسفانه با صف طولانی تسهیلات ازدواج و زایمان روبرو هستیم که همه منتظر دریافت تسهیلات هستند. در جلسه کمیته اصل 90 از رئیس کل بانک مرکزی خواستیم سامانه مربوط به این موضوع را باز کند. متاسفانه تا زمانی که سامانه باز نشود و تعداد متقاضیان را ندانیم نمی توانیم در این زمینه برنامه ریزی کنیم. تاکید می کنم بدون اطلاعات نمی توانیم هیچ اقدام و تصمیمی در مورد مسائل و مشکلات داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر که با شما صحبت می کنم همچنان مشکلات ثبت نام افراد در سامانه وجود دارد. علت مشکلات پیش آمده در بودجه 1403 عدم اطلاع رسانی است. امروز از بانک مرکزی تقاضا داریم که سریعاً مشکلات سیستم را برطرف کند تا همه واجدین شرایط هم اکنون ثبت نام کنند.

رئیس کمیته اصل 90 شورای اسلامی تصریح کرد: به عنوان رئیس کمیته اصل 90 می خواهم در این خصوص تصمیم گیری کنم و از بانک مرکزی بخواهم اطلاعات کامل را ارائه کند و سامانه را باز کند. بنابراین گام اول شناسایی افراد واجد شرایط و گام بعدی شناسایی منابع موجود در بانک هاست که باید برای رفع نیازها در نظر گرفته شود یا خیر. یعنی مانده بدهی و تسهیلات غیر بدهی باید مشخص شود. اصولاً رد دیون دارای اولویت است و هیچ کس حق ندارد دیون دیگری بپردازد. بنابراین در این زمینه بانک باید گزارشی به ما ارائه دهد. تعداد 335 هزار ثبت نام وام ازدواج واقعی نیست.

باجمان فر خاطرنشان کرد: معتقدیم منابعی غیر از 200 هزار میلیاردی که بانک مرکزی انتظار داشت وجود دارد و بانک مرکزی باید برای سایر بانک ها حسابداری کند تا منابع آنها را محاسبه کند. معتقدم اگر بانک مرکزی به تعهداتی که داده عمل نکند، جای تاسف دارد و نواقص وام ازدواج را به مراجع قضایی ارجاع خواهیم داد.

تبلیغات بنری