
به گزارش یستا شرکت ها برای تبلیغ برند خود، افزایش فروش و افزایش حجم فروش از روش های مختلفی استفاده می کنند که یکی از آنها تخفیف بر اساس خرید بیشتر است.
با خرید 2 عدد از یک محصول و دریافت تخفیف جذاب، سال هاست که در بازار کالا تبلیغات دیده می شود و اکنون این تبلیغ در تاکسی های آنلاین رایج شده است. البته سود حاصل از این تخفیف ها زمانی به جیب مشتری می رود که فروشنده به قیمت پایین یا بالا نفروشد; در غیر این صورت مسافر فقط از تخفیف روانی بهره مند می شود و ممکن است هزینه مالی بیشتری نیز صرف کند.
بازگشت با تخفیف
در تبلیغات یکی از تاکسی های آنلاین، اگر مسافر مسیر رفت و برگشت را در یک روز طی کند، مثلاً خانه تا محل کار را در یک روز طی کند، می تواند از تخفیف جذابی در هزینه رفت و برگشت برخوردار شود، اما به عنوان مشتریان این سرویس. به همشهری می گویم این تخفیف 30 درصد است که عملاً مسافر از تخفیف بهره مند نشود.
نکته جالب اینجاست که هزینه رفت و برگشت مسافر پس از اعمال تخفیف نسبتاً بالا همچنان به قیمت پیشنهادی شرکت های رقیب نمی رسد و در واقع فروشنده به هر دلیلی (از جمله تشویق رانندگان) تخفیف را روی قیمتی اعمال می کند. در مقایسه با رقبا.
یکی از شنوندگان می گوید که پس از بررسی چندین برابری قیمت مسیر رفت و برگشت با یک شرکت رقیب و حتی سفارش آن در تلفن یکی از دوستان، متوجه تفاوت قیمت پروازهای تخفیف دار و معمولی شده است. به گفته وی، سفرهای تخفیف دار که در واقع هزینه بیشتری نسبت به سفرهای معمولی دارند، بیشتر برای تشویق رانندگان به پذیرش سفر استفاده می شود تا تشویق مسافران به سفرهای بیشتر.
تخفیف مشکوک در حق کمیسیون رانندگان
برخی از رانندگان تاکسی آنلاین نیز از اعمال تخفیف های جعلی برای افزایش فعالیت رانندگان گلایه دارند. یکی از رانندگان تاکسی اینترنتی که سابقه همکاری با دو شرکت بزرگ در این زمینه را دارد به خبرنگار همشهری گفت: شرکت های تاکسی اینترنتی به دو صورت رانندگان را تشویق می کنند تا در یک زمان یا محدوده مشخص خدمات بیشتری ارائه دهند و در ازای یک مورد. از خدمات آنها، ابزارهای تشویقی، تخفیف یا معافیت از هزینه کمیسیون وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه در تهران 15 درصد کرایه هر مسیر به عنوان حق کمیسیون به حساب شرکت واریز می شود، می افزاید: به عنوان مثال در یکی از شرکت ها رانندگانی که به تازگی به ناوگان تاکسیرانی آنلاین ملحق شده اند یا دوباره وارد ناوگان تاکسیرانی شده اند. پس از مدتی غیرفعال بودن، به آنها پیشنهاد می شود که در یک بازه زمانی 2 ساعته، چهار سفر انجام دهند و سپس تا 4 ساعت بدون پرداخت حق کمیسیون سفر کنند.
وی ادامه می دهد: ظاهراً رانندگانی که از این پیشنهاد استفاده می کنند 15 درصد بیشتر از سایر رانندگان سود می برند، اما واقعیت این است که سفرهایی که در این دسته از رانندگان به آن اشاره می شود، بیشتر سفرهایی هستند که هزینه ای کمتر از حق کمیسیون ندارند و بیشتر مسافران آن ها هستند. مشتریان تاکسی آنلاین هستند یا مسافرانی که سفر کمی دارند.
راننده تاکسی اینترنتی درباره ماهیت این اقدام شرکتها چنین میگوید: تاکسی اینترنتی با این تخفیف کاذب، راننده کممشغلهتر را تشویق میکند تا درخواستهای سفر بیشتر را بپذیرد و مسافران جدید و کمتری را از طریق حملونقل با قیمت پایینتر جذب کند. هزینه نسبت به رقیب
منبع: روزنامه الهمشهری
مطالب مرتبط
پیش بینی قیمت طلا و سکه (دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) | روز عرضه یا تقاضا؟
درخشش فیلمسازان مشهدی در جشنواره فیلم ۱۰۰
استقلال بهضرر پرسپولیس بازی میکند | معمای بزرگ بازی هفته آخر