مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

پزشکیان: نمی‌گذاریم کسی جرات حمله به خاک ما را داشته باشد

تبلیغات بنری

برای گزارش دادن یستامسعود پزشکیان در آخرین روز سفر خود به نیویورک، صبح چهارشنبه به وقت محلی، در دیدار با جمعی از «متفکران ارشد آمریکایی» تاکید کرد که رویکرد اساسی او در رقابت انتخاباتی این است که ایران متعلق به همه ایرانیان است و وی افزود: هرکسی که در ایران زندگی می کند باید با ایران زندگی کند و با ایران ارتباط داشته باشد تا بتواند با توجه به سهم و توان خود در اداره و ساختن کشور نقش آفرینی کند و توضیح داد: مردم بر اساس این نگاه و اکنون مرا انتخاب کردند. ما در تلاش هستیم تا با همسایگان ایران و جهان به جایگاه واقعی خود برگردیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما به دنبال حقیقت، عدالت و انصاف هستیم، با هیچ کس در دنیا اختلافی نداریم و البته مورد بی عدالتی قرار نخواهیم گرفت در کشور مستقلی مثل ایران اتفاق می افتد که کشورهای غربی همه افکار عمومی را بسیج می کنند، دنیا علیه ما است، اما چگونه می توانند در مقابل کشتار روزانه صدها کودک و زن بی گناه سکوت کنند و حتی از عاملان این کارها حمایت کنند. جنایات؟ آیا ما معتقدیم که ادعای آنها در مورد انسانیت و حقوق بشر درست است و در خدمت اهداف و منافع آنها نیست؟

جرم شناسان رژیم صهیونیستی به عنوان میهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران در روز تحلیف خود به عنوان رئیس جمهور، ترور شهید هنیه در تهران را اقدامی کاملاً مغایر با روش های اعلامی وی در برخورد با اسرائیل توصیف و تشریح کردند. . جهان : صهیونیست ها برای تضعیف ایران در صدد نشان دادن اقبال مردم و شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بودند اما زمانی که نقشه های آنها شکست خورد، سعی کردند با یک اقدام تروریستی ما را وارد میدان رویارویی و درگیری کنند و در ادامه این را به دنیا بگویید و جمهوری اسلامی ایران همان است که ما می گوییم دنبال تنش و درگیری است.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از تشدید تنش و درگیری صبور بود، اما رژیم صهیونیستی به اوج وحشیگری و جنایتکاری خود رسیده است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بار دیگر با انتقال مناقشه به منطقه تلاش می کند. لبنان، برای سوق دادن ایران به درگیری در منطقه که گشوده خواهد شد، در مقابل این توطئه خویشتن داری خواهیم کرد، اما به دلیل شدت و گستردگی جنایات صهیونیست ها چه در داخل ایران و چه در منطقه، احساسات عمومی به شدت برانگیخته شده است. صدمه دیده، و وضعیت ممکن است بدتر شود. به نوعی از کنترل خارج شدن.

وی با تاکید بر زبانی که باید بگوییم می‌خواهیم کشور و منطقه خود را توسعه دهیم و با کسی در جنگ نیستیم، گفت: ما به دنبال جنگ و درگیری نیستیم، بلکه به دنبال فشارها و اقداماتی هستیم هر روز تشدید شود. می شود و گسترش می یابد و نتیجه ممکن است چیزی باشد که ما نمی خواهیم. پاسخ منطق و دیدگاه ما این نیست که هر روز پای ایران را به جنگ باز کنند.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما به برجام پایبند هستیم، اما در زمان اجرای برجام، آمریکایی ها و غربی ها جاسوسانی را به همراه بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران فرستادند تا تأسیسات هسته ای ایران را خراب کنند تا تعهدات خود را اعلام کنند. : این روش آمریکایی هاست که بعد از هر توافقی سعی می کنند به هر بهانه ای بار تعهدات طرف مقابل را بالا ببرند تا آن را به عقب برگردانند و گام به گام آن را تضعیف کنند و سپس خواسته های خود را بر طرف ضعیف تحمیل کنند. تحمیل کردن

پزشکیان با طرح این سوال در مورد هر تروریستی که ایران آموزش داده، هر اقدام تروریستی که انجام داده یا هر گروه تروریستی که ایجاد کرده و حمایت کرده است، گفتند: از سوی دیگر، در مقابل آمریکایی ها، صهیونیست ها تروریسم را روی یک منطقه انجام می دهند. به صورت روزانه گروه هایی مانند داعش می سازند و حمایت می کنند. چه کسی با داعش جنگید و چه کسی آن را ایجاد کرد؟ قهرمان مبارزه با داعش کیست؟ چه کسی او را به طرز وحشیانه ای ترور کرد؟

رئیس جمهور بار دیگر با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی ما استفاده از همه نیروها و توانمندی ها برای ساختن ایران است، افزود: ما با همسایگان خود و سایر کشورهای جهان مشکلی نداریم و حتی اعلام کردیم که به دنبال ایجاد یک فضای گسترده هستیم. شبکه ارتباطی در منطقه که امکان تسهیل روابط و تبادلات بین مردمان همه کشورهای منطقه را فراهم می کند و ما مشتاقانه منتظر آماده سازی امنیتی، اقتصادی و سیاسی برای این کار هستیم.

این پزشکیان تصریح کردند: از سوی دیگر رژیم صهیونیستی که مدعی مبارزه با تروریست ها است، کودکان را در بیمارستان ها و کودکان را در آغوش مادرانشان به هولناک ترین شکل ممکن می کشد و حامیان این رژیم نیز می گویند ما به دنبال آرام سازی منطقه هستیم. ; سوال من این است که اگر هدف از این اقدامات آرامش منطقه باشد، اگر نمی خواهید منطقه را آرام کنید، چه می شود؟!

رئیس جمهور با بیان اینکه دفاع ما از مردم فلسطین، دفاع دینی از مظلوم در برابر ظالم است، تصریح کرد: هر چه مردم فلسطین در مورد آینده خود بخواهند و بپذیرند، ما آن را می پذیریم. اگر مدعی دفاع از دموکراسی هستید، بگذارید مردم آن سرزمین آزادانه سرنوشت خود را فارغ از مذهب و نژاد انتخاب کنند. چرا می خواهید جای ظالم و مظلوم را عوض کنید همانطور که صهیونیست ها فلسطینی ها را آواره کردند یا برعکس؟ چه کسی صدها هزار نفر از مردم طرف مقابل را به وحشتناک ترین شکل ممکن ترور و به شهادت رساند؟ اگر تا این حد به شما ظلم شود چه واکنشی نشان می دهید؟

این دکتر در بخشی دیگر از سخنان خود به جنگ روسیه و اوکراین اشاره کرد و خاطرنشان کرد: به حق باید گفت که تجاوزات آمریکا و غرب برای گسترش مرزهای ناتو باعث ایجاد این وضعیت شده است و اکنون هم هستند. با تداوم جنگ منافع به طرق مختلف تلاش می کنند تا خود را نجات دهند، اما به هر حال جمهوری اسلامی ایران هیچ جنگی را به رسمیت نمی شناسد و ما اساساً معتقدیم که جنگ به نفع هیچکس نیست. ما به روسیه یا هیچ کشور دیگری کمک نمی کنیم و سلاحی برای جنگ نمی دهیم.

رئیس جمهور درباره تقویت روابط ایران با روسیه و چین نیز گفت: وقتی آمریکایی ها همه درها را به روی ما می بندند نباید انتظار داشته باشند که ما بسته بمانیم یا التماس کنیم که با ما برخورد کنند. برای رفع نیازهای کشورمان، روابط خود را با کشورهایی که مایل به همکاری با ما بر اساس احترام و منافع متقابل هستند، گسترش داده ایم. اگر بتوان با کشورهای غربی برخورد کرد، از آن استقبال می کنیم، اما مطمئناً دوستانی را که در روزهای سخت با ما همکاری کردند، فراموش نمی کنیم.

با طرح این سوال که مسئول بی اعتمادی عمیق بین ایران، آمریکایی ها و غرب کیست؟ وی افزود: چه کسانی از صدام در حمله به ایران حمایت کردند؟ آیا می توان پذیرفت که بمب ها و موشک های شیمیایی که مردم ایران را هدف قرار می دهد بدون مجوز و چراغ سبز آمریکا در اختیار رژیم بعث قرار گرفته است؟ ما از گفت‌وگو برای رفع بی‌اعتمادی استقبال می‌کنیم، اما از زور استفاده نمی‌کنیم و هر کاری لازم است انجام می‌دهیم تا کسی جرات حمله به قلمرو ما را نداشته باشد.

رئیس‌جمهور گفت: اگر طرف‌های غربی به تعهدات خود در قبال ایران پایبند باشند و اعتمادسازی کنند، می‌توانیم درباره موضوعات دیگر بحث و درک کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

تبلیغات بنری