مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

پرونده ویلموتس رسما بسته شد

تبلیغات بنری

به گزارش یستاعلی کیشوری در تشریح جلسه صبح امروز کمیته نود و نه گفت: این جلسه با حضور آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد و سه موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: اولین مورد مربوط به قرارداد ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال بود که سال ها این کشور در آن حضور داشت. سوال کمیته این بود که آیا روند دادگاه برای قرارداد ویلموتس و پرداخت خسارت وی در دادگاه عالی ورزش فیفا به کجا رسیده است؟

سخنگوی کمیته اولیه 90 توضیح داد: آقای تاج موضوع را به گونه ای مطرح کردند که در برخی قراردادها عدم پرداخت یا تاخیر دو ماهه منجر به فسخ یک طرفه قرارداد می شود، بنابراین این موضوع شامل پرونده افراد نیز می شود. مثل استراماچونی و سابینتو که سرمربی سابق تیم استقلال و برونکو، سرمربی سابق پرسپولیس و حتی باشگاه فوتبال ویلموتس هستند. برخی از بازیکنان می توانند در صورت عدم پرداخت مطالبات خود به صورت یک طرفه قرارداد را فسخ کرده و در قالب شکایت خسارت دریافت کنند.

وی افزود: با توجه به شفاف سازی های ارائه شده، پرونده ویلموتس همزمان با بحث ریاست جمهوری ترامپ و اعمال تحریم های شدید علیه ایران که شامل تحریم های فیفا نیز می شود، بوده است. در آن زمان این وضعیت فدراسیون را تحت فشار قرار داد و آقای ویلموتس متعاقباً در مراحل مختلف به فدراسیون شکایت کرد و در یک مرحله از شستا از طریق یک بانک ترکیه ای 2 میلیون یورو دریافت کرد.

کشیری افزود: پس از آن باز هم ویلموتس شکایت کرد که ممکن است تا زمانی که با یک باشگاه قرارداد امضا کند غرامت دریافت کند.

وی با بیان اینکه ویلموتس شکایت های متعددی ارائه کرد، گفت: ویلموتس 12 میلیون یورو از فدراسیون فوتبال طلب کرده است. در مرحله بعد 2 میلیون و 700 هزار یورو پرداخت شد که در مجموع 4 میلیون و 700 هزار یورو شد.

سخنگوی کمیته نود و نه گفت: به گفته آقای تاج، همزمان با ارائه این شکایات، فدراسیون فوتبال جعلی بودن مبالغ ادعایی به ویلموتس را پیگیری کرده است. نتیجه این شد که ویلموتس با باشگاه اروپایی قرارداد بست، اما برای اینکه همچنان بتواند از فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران غرامت بخواهد، از امضای این قرارداد خودداری کرد. فدراسیون مدارکی را به فیفا ارائه کرد و ایران در این مورد تبرئه شد و مبالغ هنگفتی که ویلموتس طلب کرده بود پرداخت نشد.

کشیری افزود: با توجه به شفاف سازی و اظهارات آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال، پرونده ویلموتس در دادگاه ویلموتس مختومه و خاتمه یافته است. فدراسیون فوتبال ایران نیز از ویلموتس به دلیل استفاده حداکثری از فضای تحریم‌ها، شکایتی را مبنی بر اعاده حیثیت و شرم به ایران ارائه کرد.

وی افزود: همچنین بین فیفا و فدراسیون فوتبال ایران توافق شد که بتوانند غرامت باقی مانده را در قالب طرح های مختلف به ویلموتس پرداخت کنند که این اتفاق هم افتاد.

رسیدگی به شکایت داور فوتبال

سخنگوی رسمی کمیته قانونگذاری 90 شورا همچنین به رسیدگی به شکایت یکی از داوران فوتبال در جلسه این کمیته اشاره کرد و گفت: یکی از داوران در خصوص قرار نگرفتن وی در لیست شکایت کرد. داوران بین المللی بازیکنان و نتیجه آزمون داوری که بررسی شد.

وی توضیح داد: این داور مدعی بود که باید به عنوان نفر دوم در لیست داوران بین المللی قرار می گرفت اما توضیحات آقای مرادی رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال این بود که نتایج آزمون محرمانه بوده و این داور چهارمین و باید در لیست نهایی داوران گنجانده شود و به همین دلیل احتمال می رود که او اطلاعاتی را دریافت کرده باشد که فکر می کند دومی است.

کیشوری افزود: با توجه به این شفاف سازی ها، داور معترض نتوانست شاخص هایی را که منجر به انتخاب داوران بین المللی شده است به دست آورد، بنابراین در لیست قرار نگرفت. در نهایت به نظر می رسد این پرونده به طور موثق برای این حکم منتشر نشده است.

انتخابات تیم های فوتبال منطقه ای تا 20 نوامبر تعیین می شود

سخنگوی رسمی کمیته ابتدایی سال 90 سومین موضوع این جلسه را مربوط به تعیین تکلیف برگزاری انتخابات تیم های فوتبال در استان ها عنوان کرد و گفت: برخی از تیم های فوتبال از جمله استان خراسان رضوی هنوز تصمیم گیری نشده است. تاج تصریح کرد: این انتخابات قرار است 29 آبان ماه برگزار شود و تاخیر در برگزاری انتخابات شوراهای فوتبال در برخی از فرمانداری ها به دلیل عدم وجود مواردی مانند استفساریه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

تبلیغات بنری