مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

پایان هفتگی منفی بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۵ مهر ۱۴۰۳)

تبلیغات بنری



به گزارش یستا شاخص اصلی سهام تالار شیشه ای در پایان معاملات امروز با کاهش بیش از 3 هزار واحدی (0.17 درصدی) به رقم 2 میلیون و 65 هزار واحد رسید. امروز کگل، شبندر، شطران و شبنا بیشترین تاثیر منفی و وجدر، فولاد و شبدیس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

شاخص کل همگن و فرابورس به ترتیب منفی 0.55 و 0.33 درصد به ثبت رسید.

اگرچه امروز کاهش قیمت سهام نسبت به دو روز گذشته کاهش یافته است، اما همچنان شاهد خروج واقعی ارز از بازار هستیم چرا که در چهار روز گذشته بیش از 1200 میلیارد تومان از بازار خارج شده است. امروز جریان پول واقعی به خارج از کشور به 221 میلیارد تومان رسیده است.

اما در این بین اتفاق مثبتی که می توان به آن تکیه کرد و آن را دلیلی برای امیدواری به آینده دانست، افزایش حجم معاملات در سهام خرد بوده است. حجم معاملات خرده فروشی امروز به 8.2 میلیارد سهم رسید که افزایش چشمگیری را شاهد بودیم.

ارزش معاملات خرد سهام و حق تقدم که با وجود بازگشایی محدوده نوسان تا 3 درصد به کمتر از 2 همات رسید امروز 3 هزار و 177 میلیارد تومان را ثبت کرد.

عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد تاکنون از کاهش نرخ سود صحبت کرده و قیمت دلار نماما هر روز در حال افزایش است. شورای سیاست گذاری بورس دیشب مصوبه کاهش نصاب سرمایه گذاری صندوق های با درآمد ثابت در سپرده های بانکی از 40 درصد به 35 درصد و افزایش حد نصاب سرمایه گذاری در سهام به 15 درصد را تصویب کرد.

صرف نظر از حمایت لفظی و عملی مسئولان اقتصادی از بورس، زمانی بورس رشد خواهد کرد که موانع پیش روی آن به طور جدی برطرف شود. یکی از این موانع، عرضه اوراق قرضه دولتی است که عرضه نسبتاً زیادی از آن به ثبت رسیده است.

گزارش های ماهانه منتشر شده طی 6 دوره از ابتدای سال تاکنون عملکرد فصل تابستان را نسبت به بهار نشان می دهد. خطرات قطعی برق در تابستان برای فصول آینده نیز تکرار خواهد شد، زیرا قبلاً شرکت‌های فولادی نسبت به کاهش مصرف گاز هشدار داده بودند، اما نرخ رشد دلار موهبتی است که می‌تواند تا حدودی این خطر را برطرف کند.

تبلیغات بنری