مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

وزیر خارجه اوکراین استعفا کرد

تبلیغات بنری

به گزارش سایت یستا به نقل از ایسنا، روسلان استفانچوک در شبکه های اجتماعی اعلام کرد: پارلمان اوکراین بیانیه ای از دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در خصوص استعفای وی دریافت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وی افزود که این درخواست در یکی از جلسات عمومی آینده بررسی خواهد شد.

پیش از این اعلام شده بود که حداقل یک مقام اوکراینی برکنار شده و چهار مقام دیگر نیز از سمت خود استعفا داده اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، روز سه شنبه، روستیسلاو شورما، معاون رئیس دفتر خود را برکنار کرد.

پیش از این منابع اوکراینی گزارش داده بودند که اولها استفانیشینا، معاون نخست وزیر اوکراین نیز استعفای خود را به رادا عالی تقدیم کرده است.

الکساندر کامیشین وزیر صنایع استراتژیک، دنیس مالیوسکا وزیر دادگستری و روسلان استریلتز وزیر محیط زیست نیز استعفای خود را تقدیم وی کردند.

در روزهای اخیر رئیس جمهور اوکراین در فرمانی که در سایت ریاست جمهوری منتشر شد، از برکناری میکولا اولچوک، فرمانده نیروی هوایی این کشور خبر داد.

از سوی دیگر منابع رسانه ای نیز از احتمال برکناری وزیر خارجه اوکراین از سوی رئیس جمهور این کشور خبر داده بودند.

استعفا و برکناری مقامات اوکراینی در حالی صورت می گیرد که هفته گذشته منابع رسانه ای از تشدید انتقادات داخلی علیه زلنسکی در خصوص شرایط میدانی ارتش اوکراین و موفقیت روزافزون روسیه در جنگ خبر دادند.

از آنجایی که ارتش اوکراین حمله غیرمنتظره ای به منطقه کورسک روسیه انجام داد، ارتش روسیه نه تنها نیروهای اوکراینی را در این منطقه مجبور به عقب نشینی کرد، بلکه عملیاتی را در دونباس آغاز کرد و بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، دفاع ، شهرها و مناطق از طریق این عملیات کنترل بیشتری دارند.

طی چند روز گذشته، نیروهای روسی با نزدیک شدن به شهر مهم پوکروفسک، پیشرفت چشمگیری داشته و واحدهای اوکراینی را مجبور به عقب نشینی از مواضع خود کرده اند.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا