مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

وزیر امور خارجه: تضمین صلح در منطقه بدون آتش بس در غزه ممکن نیست + فیلم

تبلیغات بنری

به گزارش یستا; سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح پنجشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص وضعیت خاورمیانه سخنرانی کرد.

عراقچی در ابتدای سخنان خود گفت: خانم رئیس جمهور از برگزاری این نشست اضطراری برای مقابله با تجاوزات مستمر رژیم اسرائیل به لبنان تشکر می کنم. ما همچنین از حضور نخست وزیر نجیب عظمی میقاتی استقبال می کنیم و همبستگی مردم ایران و حمایت کامل آنها از لبنان را در دفاع قهرمانانه آن در برابر حملات و جنایات رژیم تروریستی اسرائیل اعلام می کنیم.

وی تصریح کرد: شدت افزایش جمعیت در منطقه بسیار زیاد است و در صورت عدم کنترل آن فاجعه ای بزرگ و بی سابقه اجتناب ناپذیر خواهد بود. وی گفت: رژیم آپارتاید اسرائیل که به جنایات خود در فلسطین اشغالی ادامه می دهد، اکنون جنگی ناعادلانه و تهاجمی را علیه لبنان آغاز کرده و مردم بی گناه را در آن سوی مرزها و اعماق لبنان هدف قرار داده است.

عراقچی تاکید کرد: این تجاوز که جان هزاران انسان بی گناه اعم از زن و کودک را گرفت، تنها نتیجه غم انگیز جنگ تحمیلی نیست، بلکه نتیجه غم انگیز جنگ تحمیلی نیز هست. بلکه یک تاکتیک حساب شده توسط رژیم اسرائیل برای ایجاد رعب و وحشت در کل مردم و اخراج آنها از سرزمین هایشان است.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: همچنین هدف قرار دادن عمدی و بی رویه غیرنظامیان در لبنان با انفجار دستگاه های واکی تاکی، پیجر و سایر وسایل ارتباطی مورد استفاده شهروندان عادی باید زنگ خطر را برای کل جامعه جهانی به صدا درآورد. زیرا این بارزترین جلوه تسلیح سازی وسایل ارتباطی معمولی است.

وی تاکید کرد: “این نسخه جدید تروریسم باید قاطعانه توسط همه محکوم شود، در غیر این صورت اقدامی بسیار خطرناک ایجاد می کند که به راحتی توسط گروه ها و نهادهای تروریستی غیر از رژیم اسرائیل تکرار می شود.”

عراقچی افزود: شرم آور است که ایالات متحده آمریکا به شورای امنیت اجازه نداد حتی یک بیانیه مطبوعاتی ساده در محکومیت این روند «کشتار جمعی» صادر کند و همچنین مکرراً مانع از انجام هر گونه اقدام واقعی شورا برای توقف شد. آن.” این نسل کشی در غزه بود

رژیم اسرائیل قصد ندارد به دنبال صلح باشد یا با آتش بس موافقت کند

دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه «تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان را نمی توان جدا از وضعیت عمومی منطقه تلقی کرد»، گفت: برای این رژیم تروریستی، حقوق بین الملل بشردوستانه و اصل انسانیت وجود دارد. کرامت معنایی ندارد.»

وی یادآور شد: از دهه طولانی اشغال اراضی فلسطین تا جنگ نسل کشی مستمر علیه مردم غزه، تجاوزات بی دلیل به سوریه و لبنان، حمله تروریستی به تاسیسات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و ترور مردم غزه. رئیس جمهور ایران رهبر سیاسی حماس در تهران که همگی نشان دهنده ماهیت واقعی رژیم اسرائیل به عنوان یک سازمان تروریستی است که برای صلح و حقوق بشر ارزشی قائل نیست.

عراقچی با تاکید بر اینکه رژیم اسرائیل هیچ قصدی برای دستیابی به صلح یا موافقت با آتش بس ندارد، افزود: هدف واقعی آن کشاندن کل منطقه به یک جنگ همه جانبه است. مایه تاسف است که حمایت بی قید و شرط آمریکا و انگلیس از رژیم اسرائیل به آنها مجوز انجام انواع شرارت داده است.

وزیر امور خارجه ایران گفت: تجاوزات مستمر به لبنان به دلیل ناتوانی جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل در پاسخگویی رژیم اسرائیل به جنایات جنگی و نسل کشی غزه در حال افزایش است. شکست ایالات متحده در مهار رژیم، همراه با تدارک تجهیزات نظامی و ادامه حمایت سیاسی، رژیم اسرائیل را جسور کرده است تا این اقدامات هولناک را بدون مجازات انجام دهد.

وی خطاب به اعضای حاضر در جلسه گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا نگذاریم بدی و ظلم به امری عادی تبدیل شود. باید از همه دولت ها خواسته شود تا شورای امنیت سازمان ملل را وادار به انجام وظایف خود بر اساس منشور سازمان ملل کنند. سران فاسد و جنایتکار رژیم صهیونیستی باید درک کنند که اقدامات آنها بی پاسخ نخواهد ماند.

عراقچی با تاکید بر اینکه «منطقه به دلیل حملات این رژیم و جنایات هولناک آن علیه کشورهای منطقه در آستانه یک درگیری گسترده تر است»، گفت: اکنون بیش از هر زمان دیگری رژیم اسرائیل به تهدیدی جدی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. جامعه بین المللی.” صلح و امنیت این رژیم لایق عضویت در سازمان ملل متحد نیست.

این منطقه در خطر کشیده شدن به یک درگیری گسترده است

دیپلمات ارشد ایرانی گفت: تنها راه برای جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع روشن است: رژیم اسرائیل باید فورا جنگ خود علیه غزه را متوقف کند و حملاتش به لبنان باید پایان یابد.

عراقچی گفت: بگذارید به صراحت بگویم که بدون آتش بس در غزه، هیچ تضمینی برای صلح در منطقه وجود نخواهد داشت. جامعه جهانی نمی تواند ساکت بماند. ما از این شورا می خواهیم که فورا و قاطعانه پاسخ دهد. شورای امنیت سازمان ملل متحد که از نظر قانونی مسئول حفظ صلح و امنیت بین المللی است، باید به مسئولیت خود عمل کند و به اقدامات تهاجمی و تروریستی رژیم اسرائیل در لبنان پاسخ قاطع دهد.

وی هشدار داد: «اگر این اتفاق نیفتد، منطقه در خطر کشیده شدن به یک درگیری گسترده است. حامیان و توانمندسازان رژیم اسرائیل، به ویژه ایالات متحده و بریتانیا، مسئولیت قانونی و اخلاقی دارند تا قبل از اینکه خیلی دیر شود، اقدام کنند.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: جنایات و نسل کشی رژیم اشغالگر آپارتاید نباید بدون مجازات بماند، زیرا این معافیت از مجازات رژیم را به ادامه الگوی جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی تشویق می کند.

وی در پایان گفت: دنیا نظاره گر است و تاریخچه این شورا بر اساس آنچه امروز انجام می دهد یا نمی کند قضاوت می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

تبلیغات بنری