مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

واکنش کاظمی قمی به بی‌احترامی دیپلمات طالبان به سرود ملی جمهوری اسلامی ایران

تبلیغات بنری

برای گزارش دادن یستا; پس از اینکه دیپلمات طالبان در شهر پیشاور پاکستان در هنگام پخش سرود ملی نایستاد، این رفتار سفیر طالبان در پاکستان واکنش های بسیاری را برانگیخت.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان از این رفتار محب الله شاکر، سرکنسول طالبان در پیشاور انتقاد کرد و آن را بی احترامی و مغایر با قوانین دیپلماتیک توصیف کرد.

زهرا ممتاز بلوچ به رسانه ها گفت که این کشور پس از این اقدام اعتراض شدید خود را به مقامات افغانستان در کابل و اسلام آباد اعلام خواهد کرد.

پس از آن کنسولگری طالبان در پیشاور به اعتراض مقامات پاکستانی واکنش نشان داد و گفت: طالبان نیز به دلیل مخالفت با موسیقی سرود ملی افغانستان را ممنوع کرده است.

در حالی که حادثه پیشاور هنوز فراموش نشده است، دیپلمات طالبان که روز پنجشنبه برای شرکت در سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران دعوت شده بود، مانند سایر حاضران به احترام سرود ملی ایران ایستادگی نکرد.

این در حالی بود که مسعود مازیکیان رئیس جمهور نیز در سالن حضور داشت.

پس از این اقدام رسانه ها از مهمانان طالبان در این مراسم انتقاد کردند و خواستار پاسخ وزارت امور خارجه شدند.

ساعاتی پیش حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان در واکنش به توهین نماینده طالبان به سرود ملی ایران در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در حساب کاربری خود در سایت ایکس نوشت: بی احترامی به اصول دیپلماتیک به بهانه ممنوعیت پخش موسیقی اصیل یعنی هیچ، مثلاً شنیدن هم نمی شد.

سه سال از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان می گذرد، اما هنوز هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته است. مقام های طالبان بارها از کشورهای همسایه در منطقه و جهان خواسته اند که دولت خود را به رسمیت بشناسند و تبادلات اقتصادی با افغانستان را افزایش دهند.

تبلیغات بنری