مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

واکنش ترامپ به حمایت پوتین از هریس

تبلیغات بنری

به گزارش یستا، حمایت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از هریس در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا واکنش های متفاوتی را در پی داشت.

در همین راستا، ترامپ عصر پنجشنبه در ضیافتی که توسط باشگاه اقتصادی در نیویورک برگزار شد، به حاضران گفت: نمی‌دانم باید با او (پوتین) تماس بگیرم و از او تشکر کنم یا نه. نمی‌دانم حمایت او از هریس را چگونه توضیح دهم، آیا او به من توهین کرده یا لطفی به من کرده است.»

رئیس جمهور روسیه امروز (پنجشنبه) در جریان سخنرانی خود در مجمع اقتصادی ولادی وستوک از کامالا هریس برای انتخابات آمریکا حمایت کرد.

به گفته ولادیمیر پوتین، پس از کنار گذاشته شدن جو بایدن از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024، “روسیه اکنون از جانشین او – کامالا هریس” حمایت می کند.

پوتین گفت: کامالا هریس (معاون بایدن و نامزد دموکرات در انتخابات آمریکا) نوعی خنده مسری دارد و این بدان معناست که زندگی با او خوب رفتار می کند.

وی افزود: من یک بار گفته بودم که اگر بتوانیم نامزد مورد علاقه خود را نام ببریم، جو بایدن است، اما اکنون او در مبارزات انتخاباتی شرکت نمی کند. او حمایت از هریس را توصیه کرد. خنده بسیار جذاب است، این بدان معناست که همه چیز خوب است.”

پوتین افزود: دونالد ترامپ (رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری خواهان در انتخابات آمریکا) تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرد که هیچ رئیس جمهوری آمریکا تا به حال انجام نداده است و اگر هریس خوب باشد، ممکن است از این تحریم ها خودداری کند. رویه ها.”

پیش از این، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، در واکنش به اظهارات پوتین گفت: «آقای پوتین نباید به هیچ وجه از کسی که باید «رئیس جمهور آینده» صحبت کند درباره ایالات متحده توسط مردم آمریکا تصمیم گیری خواهد شد و ما این کار را انجام خواهیم داد.”

حمایت رئیس جمهور روسیه از هریس در حالی صورت می گیرد که بر اساس آخرین نظرسنجی های منتشر شده توسط نظرسنجی های آمریکایی، هریس و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده در رقابت شدیدی با هم هستند.

مجله هیل با استناد به دو نظرسنجی که خودش انجام داد و نظرسنجی Decision Desk HQ و CNN نیز به رقابت شدید بین نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در ایالت های کلیدی موسوم به ایالت های «میدان نبرد» اشاره کرد.

تنها 9 هفته تا روز رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 5 نوامبر (15 نوامبر) باقی مانده است.

دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا توافق کردند که در 10 سپتامبر در شبکه ABC News مناظره برگزار کنند. این مناظره مانند مناظره قبلی ترامپ و بایدن بر دورنمای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر خواهد گذاشت.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا