مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

واکنش اتحادیه اروپا به انفجار پیجرها

تبلیغات بنری

به گزارش سایت یستا به نقل از خبرگزاری مهر، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در لبنان را محکوم کرد، اما از همه طرف ها خواست تا از شیوع گسترده ای جلوگیری کنند. جنگ در منطقه

وی در این رابطه گفت: در حالی که به نظر می رسد اهداف مورد حمله قرار گرفته اند، این امر منجر به خسارات جانبی گسترده و بی رویه به غیرنظامیان از جمله کودکان شده است.

بورل افزود: من این وضعیت را بسیار ناراحت کننده می دانم و این حملات را محکوم می کنم. حملات، امنیت و ثبات لبنان را تهدید می کند و تنش در منطقه را افزایش می دهد.

پترا دو سوتر، معاون نخست وزیر بلژیک، حملات روز گذشته لبنان و سوریه را که با کارگذاری مواد منفجره در بیش از 5000 پیجر انجام شد، در شبکه اجتماعی “X” به شدت محکوم کرد.
ساتر در دهمین کتاب خود این حادثه را “حمله تروریستی گسترده” و “تشدید وحشیانه خشونت” توصیف کرد و نوشت: “سکوت گزینه ای روی میز نیست.” تحقیقات بین المللی اجباری است. خونریزی باید متوقف شود.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت لبنان، در این سلسله انفجارها 11 نفر شهید و بیش از 4000 نفر مجروح شدند که حال 400 نفر از آنها وخیم است.

شرکت تایوانی Gold Apollo که متهم به تولید پیجرهایی است که در لبنان منفجر شده است، ادعا می کند که این تماس ها در یک شرکت مستقر در بوداپست، پایتخت مجارستان تولید شده است.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا