مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

واکنش آمریکا به صحبت‌های پوتین

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سفر به پیونگ یانگ از احتمال ارسال سلاح به کره شمالی خبر داد. این موضوعی است که نگرانی های جدی برای آمریکا و متحدانش در منطقه ایجاد کرده است.

بر این اساس، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری با رسانه ها گفت: سخنان پوتین درباره احتمال تسلیح کره شمالی از دیدگاه واشنگتن به شدت نگران کننده است.

وی بدون اشاره به حضور نظامی آمریکا در شرق آسیا و تشدید تنش ها در این منطقه، خاطرنشان کرد: در صورت ارسال تسلیحات روسی به پیونگ یانگ، این موضوع منجر به بی ثباتی در شبه جزیره کره خواهد شد. همچنین، در مورد تسلیحات ارسالی به کره شمالی، این ممکن است نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل باشد که خود روسیه نیز از آن حمایت کرد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز با ابراز نگرانی از روابط نزدیک روسیه با کره شمالی، اگرچه آنها را نگران‌کننده توصیف کرد، اما از وقوع آنها ابراز تعجب نکرد و تاکید کرد: روسیه نیاز فوری به نزدیکی دارد. به پیونگ یانگ

پوتین پیش از این به کره جنوبی هشدار داده بود که اگر سئول با ارسال تسلیحات به اوکراین اشتباه بزرگی مرتکب شود، مسکو ممکن است به این موضوع پاسخی بدهد که برای کره جنوبی دردناک باشد.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا