مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

واکنش‌ها به کودتای نافرجام در بولیوی

تبلیغات بنری

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از یستا، سران کشورهای آمریکای لاتین و تعدادی از سازمان های بین المللی تلاش نافرجام برخی از نظامیان بولیوی برای کودتا در این کشور را محکوم کردند.

لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل در این باره گفت: “من از دموکراسی حمایت می کنم و می خواهم که در سراسر آمریکای لاتین ایجاد شود، ما هر نوع کودتا را در بولیوی محکوم می کنیم و بر تعهد خود به مردم و دموکراسی تحت رهبری آرس تاکید می کنیم. “

به گزارش رسانه های انگلیسی، گابریل پوریچ، رئیس جمهور شیلی نیز گفت: ما به شدت استفاده غیرقابل قبول از زور توسط واحدهای ارتش بولیوی را محکوم می کنیم و حمایت خود را از دولت قانونی آنجا اعلام می کنیم.

گوستاوو پترو رئیس جمهور کلمبیا ضمن محکوم کردن کودتای نظامی در بولیوی گفت: هیچ روابط دیپلماتیکی بین کلمبیا و دیکتاتوری وجود نخواهد داشت… ما از مردم بولیوی می خواهیم مقاومت دموکراتیک انجام دهند.

بر اساس گزارش ها، ماریو عبدو بنیتز، رئیس جمهور پاراگوئه نیز گفت: ما بسیج نامنظم ارتش بولیوی را محکوم می کنیم و خواستار احترام به دموکراسی هستیم.

رئیس جمهور هندوراس شیومارا کاسترو تاکید کرد: از کشورهای عضو جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب می خواهم کودتای جنایتکارانه در بولیوی را محکوم کنند.

میگل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا نیز گفت: ما از خروج نیروهای کودتا از کاخ ریاست جمهوری استقبال می کنیم و حمایت خود را از دولت قانونی رئیس جمهور بولیوی اعلام می کنیم.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز گفت: “من به شدت تلاش ها برای سرنگونی دولت منتخب دموکراتیک بولیوی را محکوم می کنم و حمایت قوی خود را از نظم قانون اساسی و حاکمیت قانون در بولیوی اعلام می کنم.”

صبح پنجشنبه رسانه های محلی از تلاش نافرجام بخشی از ارتش بولیوی برای سرنگونی دولت و به دست گرفتن قدرت خبر دادند.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا